י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הממשיך של נפוליאון

המועמד היהודי לנשיאות צרפת נפגע מקטטה בעצרת תמיכה

עצרת התמיכה במועמד הפופוליסט לנשיאות, העיתונאי לשעבר, אריק זמור, שנערכה אמש בפרברי פריז, לוותה בקטטות ואלימות רבה שהגיעה עד זומר עצמו, שהותקף ונפגע קלות. במקביל לעצרת התמיכה, התקיימה בפריז הפגנת מחאה נגד זומר

המועמד היהודי לנשיאות צרפת נפגע מקטטה בעצרת תמיכה
אריק זמור צילום: מתוך הקמפיין

השקת קמפיין הבחירות של המועמד העיתונאי, ואיש הימין הקיצוני, שמתמודד לנשיאות צרפת, אריק זמור, התפתחה לקטטה אלימה שבה זמור עצמו הותקף ונפגע קלות.

זמור, עיתונאי יהודי, שידוע בגישתו הקיצונית והבלתי מתפשרת המתנגדת להגירה ולהתבדלות של קהילות המיעוטים בצרפת, הינו דמות שנויה במחלוקת, והרשויות בצרפת נערכו לאבטח את העצרת מבעוד מועד.

עצרת ההשקה של זמור נערכה בפרבר צפוני של פריז, ולפי הערכות השתתפו בו למעלה מ- 15 אלף איש שלא הפסיקו להריע לזמור ולנופף בדגלי צרפת. במהלך האירוע חשף זמור בן ה-63 את סיסמת הקמפיין שלו: "בלתי אפשרי זה לא צרפתי" – אמרה המיוחסת לנפוליאון. "אם אנצח בבחירות האלה, לא יהיו אלה סתם עוד חילופי שלטון, אלא תהיה זו תחילת כיבושה מחדש של המדינה היפה ביותר בעולם", נאם זמור בעצרת.

בזמן העצרת של זמור הפגינו נגדו אלפים בפריז. בין השאר הניפו פעילי המחאה שלט שעליו נכתב "פריז תשתיק את הימין הקיצוני."

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי במהלך העצרת נצפו מספר פעילים לבושים בשחור עם הכיתוב "לא לגזענות" על גב חולצתם כשהם סופגים מהלומות מאנשים בעצרת, ומוּצאים מהמקום באלימות.

ע"פ הדיווחים, הקטטות האלימות נמשכו אף מחוץ לאולם, בחילופי מהלומות בין מאבטחים לבין פעילים שהפגינו נגד הגזענות.

ע"פ סוכנות הידיעות "רויטרס" תומכים של זמור נראו גם משליכים כיסאות לעבר פעילי המחאה. מנגד, במהלך העצרת תועד רגע שבו נראה פעיל מחאה לופת את ראשו של זמור שנפצע קלות בתקרית.

התוקף של זמור, שנפגע בידו, נעצר על ידי המשטרה ונלקח לחקירה. העונש על תקיפה מסוג זה עשוי להגיע עד שלוש שנות מאסר וקנס של 45 אלף יורו.

זמור הוא בעל דעות ימניות מובהקות, מתנגד להגירה המאסיבית והבלתי מבוקרת לצרפת, מבקר את האליטות הפוליטיות, התקשורתיות, התרבותיות והספרותיות שעודדו במשך עשרות שנים את התפוררותה של הזהות הצרפתית, קורא תיגר על עזיבת מנגנון קליטת המהגרים על ידי החברה לטובת התפתחות זהויות מקבילות לזהות הצרפתית בתוך צרפת, מזהיר מפני התפתחות "רפובליקות איסלאמיות" בשכונות מסוימות ברחבי צרפת,

כמו כן, מתנגד זומר למונח "אסלאם רדיקלי" וטוען שהטרור המוסלמי הוא תופעה מוסלמית מובהקת הנסמכת על הקוראן, ולא תופעה שולית בתוך האסלאם כפי שרוצים להציג זאת חלק מהגורמים במערב.

הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת יתקיים ב-10 באפריל, והסקרים צופים נכון לרגע קרב בין זמור לבין המנהיגה הוותיקה של הימין הקיצוני בצרפת, מרין לה פן, על הזכות לעלות לקרב מכריע מול הנשיא עמנואל מקרון בסיבוב השני.

צרפת בחירות עצרת אלימות תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד