י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך לעצרת ענק?

הסיעות התכנסו והכריזו מלחמה; גפני התנגד לשיתוף הציונות הדתית

חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה נועדו בשעות הצוהריים לישיבת סיעה משותפת בה דנו בדרכי הפעולה בהן יש לנקוט מול גזרות הממשלה בעיקר בנושאי דת. מאחורי הקלעים התנהל ויכוח בין חבר הכנסת משה גפני ליו"ר ש"ס דרעי, שרצה לשתף בדיון את מפלגת הציונות הדתית

הסיעות התכנסו והכריזו מלחמה; גפני התנגד לשיתוף הציונות הדתית
הישיבה המשותפת של הסיעות החרדיות צילום: באדיבות המצלם

בסיעת ש"ס ויהדות התורה נפגשו היום (שני) בשעות הצוהריים, לישיבת סיעה משותפת, במטרה להציג חזית מאוחדת במאבק מול גזרות הממשלה, בעיקר בנושאי הדת. אלא שמאחורי הקלעים נרשמו ויכוחים ערים סביב סוגיית שיתופה של מפלגת הצינות הדתית בדיון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעוד חבר הכנסת אריה דרעי הציע להזמין לישיבה גם את נציגי סיעת הציונות הדתית, חבר הכנסת משה גפני התנגד בתוקף והטיל וטו על השתתפותם, ולבסוף עמדתו התקבלה.

במהלך דיון הסיעה העלו חברי הכנסת את הצורך בכינוס ישיבת מועצות של ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל במטרה להעיר את השטח, חבר הכנסת דרעי, יוזם הכינוס, העלה אפשרות להיערך לעצרת ענק כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

הדיון הסתיים ללא מסקנות, כאשר מלבד ההודעה שיצאה כבר בשבוע שעבר, לא חודש דבר, ושוב העלו את הצורך בהקמת צוות משותף לסיעות, תוך
שמירה על קשר גם עם הציונות הדתית כחזית דתית אחידה.

בהודעה משותפת ששיגרו מוקדם יותר בסיעות החרדיות נכתב, כי הקמת המטה המשותף מגיעה "לנוכח המשך השתוללות הממשלה בצעדי פגיעה ביהדות ומסורת ישראל בכל תחום, המהווים סכנה חמורה לערכי המדינה היהודית, בעידוד להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מתווה לחילול הכותל המערבי, רפורמות לפגיעה במערכות הכשרות, מעמד הרבנות הראשית וסכנת הגיורים הרפורמים".

משה גפני הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד