י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתחיל להתפשט

עלייה נוספת במספר המאומתים לווריאנט 'אומיקרון'

מספר המאומתים בארץ לווריאנט שמעסיק כעת את מומחי הבריאות ברחבי העולם - מטפס היום ב-10 נוספים ועומד על כ-21 בסה"כ • הפרטים 

עלייה נוספת במספר המאומתים לווריאנט 'אומיקרון'
נגיף הקורונה צילום: Unsplash

יממה לאחר העלייה ל-11 במספר המאומתים לווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון', מעדכנים היום (שני) במשרד הבריאות כי זוהו עד כה בישראל כ-21 מאומתים לווריאנט - עלייה נוספת של עשרה מאומתים חדשים. 

מתוך ה-21 מאומתים: 16 שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב ואיחוד האמירויות, ו-5 מאומתים הם כאלו שקיימו מגעים עם שבים מדרום אפריקה וארה"ב. בנוסף, - נתון מדאיג שמתפרסם היום: מתוך ה-21 מאומתים רק 8 מוגדרים לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. לעומת זאת - 13 מהמאומתים מוגדרים 'מוגנים'.

בתוך כך, קיים חשד גבוה לעוד 21 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוכם: 14 מוגדרים - לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-7 מתוך ה-21 שמוגדרים בחשד גבוה לווריאנט הם 'מוגנים'.

מתוך אותם 21 מקרים: 5 חוזרים מחו"ל/מגעים של חו"ל ו – 16 לא שהו בחו"ל לאחרונה.

מבין 42 המאומתים והמוגדרים כ-"חשד גבוה" שתוצאות הריצוף שלהם עדיין לא התקבלו - ישנם לא מוגנים שמתוכם: 10 עם סימפטומים ו-11 ללא סימפטומים. וכן יש את ה'מוגנים' שמתוכם: 5 עם סימפטומים ו-14 ללא סימפטומים.

בנוסף לאלו המוזכרים לעיל, קיימים 17 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת. 

אומיקרון הווריאנט הדרום אפריקני משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד