י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בטיש זאת חנוכה

הרבי מקאליב על הממשלה: "הם המתייוונים של דורנו"

האדמו"ר מקאליב התייחס במעמד הדלקת נרות חנוכה בזאת חנוכה ויצא בביקורת נגד הממשלה: "היוונים של דורנו נלחמים בפך השמן הטהור של החינוך". סיקור ותיעוד 

הרבי מקאליב על הממשלה: "הם המתייוונים של דורנו"
זאת חנוכה תשפ"ב בחצר קאליב צילום: באדיבות המצלם

מאות אוהדי בית קאליב, השתתפו במעמד ההדלקה בזאת חנוכה בחצר החסידות בירושלים. לאחר מעמד ההדלקה התקיים טיש לרגל זאת חנוכה ברוב עם.

האדמו"ר מקאליב נשא את המשא המרכזי ובדבריו תקף בחריפות את כוונות הזדון של ממשלת בנט-לפיד וכינה אותם המתייוונים המבקשים לפגוע בפך השמן הטהור של החינוך של ילדי ישראל: "אנחנו מברכים שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה, השנה אנחנו רואים את הצורך שלנו גם בניסים. מול אלו העומדים לחלל את כרם ישראל ונלחמים בכל הקדוש והיקר לעם ישראל. הם המתייוונים של דורנו, מנסים להילחם בפך השמן הטהור שנותר לנו, חינוך ילדי ישראל". 

במהלך דבריו הזכיר את דברי זקנו האדמו"ר מקאליב זיע"א, שאמר שבכל מה שקשור לניסיון השלטון לשנות את מסורת ישראל וחינוך ילדי ישראל, עלינו לעמוד כחומה בצורה ולהיאבק מול כל הקמים עלינו לכלותינו ברוחניות.

לאחר מכן עורר הרבי את הציבור להתחזק באמונה, ברוח המכבים שניצחו בזכות האמונה, "האמונה היא הכוח של עם ישראל, הכוח שעזר לנו לעבור את השואה האיומה, הכוח שעוזר לנו להתמודד בכל דור ודור עם דורשי רעותינו. כמו בימים ההם, כן הוא בזמן הזה, האמונה היא הישועה שלנו".

עם סיום  אמירת דברי התורה, עבר הקהל על פניו של הרבי לקבלת מטבע חנוכה, כפי הנהוג מקדמת דנא בחצר הקודש קאליב.

הרבי מקאליב הדלקת נר חנוכה יוונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד