י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רק 15% חוסנו

הרופאים מפיצים פייק: משבר הקורונה בארמניה

על רקע שיא שיעורי התמותה מקורונה במדינה, ממשלת ארמניה קבעה כי הלא מחוסנים יצטרכו לממן לעצמם בדיקות קורונה | הפרויקטורית: "המדינה שואפת לחסן לפחות 50% מהאוכלוסייה במנה אחת עד סוף השנה"

הרופאים מפיצים פייק: משבר הקורונה בארמניה
אילוסטרציה צילום: pixabay

חודשיים לאחר שארמניה קבעה הגבלות קפדניות למאבק בנגיף הקורונה, קבעה הממשלה כי יש להתחסן וחלקים נרחבים מאלו שלא - ידרשו לשאת בעלויות הבדיקות שידרשו לבצע. החלטת הממשלה מגיעה על רקע שיא שיעורי התמותה. מספר המקרים היומי ירד משמעותית, אך המדינה עדיין נאבקת בפייק נגד חיסונים.

המגיפה עברה פוליטיזציה בארמניה הקטנה, שם אפילו רופאים לוקחים חלק משמעותי בהפצת השקרים בנוגע להשפעות החיסונים, בינתיים יותר מ-500 נדבקים ביום במדינה, אך מדובר בנתון יחסית מעודד בהשוואה ל-2,000 נדבקים ביום בסוף אוקטובר האחרון. 

כ-15 אחוזים מהאוכלוסייה חוסנו כעת, לעומת חמישה אחוזים בחודש הקודם, בארמניה חיים כשלושה מיליון בני אדם. עם זאת, ארמניה נותרה המדינה עם שיעורי החיסונים הנמוכים ביותר במדינת אזור הקווקז, כאשר מקרי המוות שלה מנגיף הקורונה עומדים על יותר מ-30 בממוצע ביום - מספר גדול בהתחשב באוכלוסייה של שלושה מיליון בלבד. יש לארמניה את אחד ממספרי המתים לנפש הגבוהים בעולם, על פי אתר Our World in Data.

על פי הכללים החדשים, רוב העובדים במגזר הציבורי והפרטי הבלתי מחוסנים נדרשו לעבור בדיקת PCR פעמיים בחודש על חשבונם, כאשר המחירים מסתכמים בכ-20 דולר בכל פעם, סכום משמעותי בהתחשב בשכר החודשי הממוצע הוא קצת יותר מ-400 דולר.

אך בעדכון האחרון של הממשלה נאמר, כי בדיקות PCR חייבות להילקח כעת מדי שבוע. מה-1 בינואר יהיה צורך להציג כרטיס בריאות כדי להיכנס למקומות תרבות ופנאי. פרויקטורית הקורונה בארמניה המנהלת את תוכנית החיסונים הלאומית של ארמניה, אמרה שהמדינה שואפת לחסן לפחות 50% מהאוכלוסייה במנה אחת עד סוף השנה.

דר' גייאנה סאקייאן, פרויקטורית הקורונה, אמרה כי, "דיסאינפורמציה משתוללת ופוליטיזציה של הנושא ממשיכה להגביר את חוסר האמון בחיסונים, זה דבר ידוע כאן בארמניה שמשתמשים בחיסונים כדי לנגח את הממשלה, אך הדבר החדש היחיד כאן הוא שמפלגות פוליטיות משתמשות כעת ברופאים כדי להעביר את המסר הזה".

על פי כלי תקשורת מקומיים, רופאים ואנשי מקצוע רפואיים, היו הגורם בהפצת דיסאינפורמציה לגבי החיסון, רופא במדינה אמר כי החיסון יפגע בתחומים שונים בגוף האדם, הרופא יחד עם רופאים נוספים, מפיצים ידיעות כוזבות בלי שום ביסוס או הצגת ראיות.

קורונה חיסון לקורונה ארמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד