ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"סדר היום עמוס ביום זה"

הראשל"צ מחרים? • קרב מאחורי הקלעים לקראת כינוס הוועדה

הגר"י יוסף לא צפוי להחרים את דיוני הוועדה למינוי דיינים, אך בלשכתו טוענים כי הדיון שנקבע ליום א' הקרוב, לא תואם מולו ובגלל התחייבויות קודמות, לא יתאפשר לו להשתתף • בלשכת השר כהנא מכחישים וטוענים כי אף העבירו את כינוס הוועדה לבית הרבנות הראשית | פרסום ראשון 

הראשל"צ מחרים? • קרב מאחורי הקלעים לקראת כינוס הוועדה
הגר"י יוסף/מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' התאריך לכינוס הראשון של הוועדה למינוי דיינים, אלא שמאחורי הקלעים מתנהל קרב בין לשכת הראש"ל הגר"י יוסף, לבין לשכת השר לשירותי דת, מתן כהנא, מה שמוכיח כי הראש"ל לא צפוי להחרים את דיוני הוועדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בלשכת הראש"ל הרב יוסף מתנגדים לתאריך שנקבע לכינוס, בלשכה טוענים כי בניגוד להסכמות, התאריך לא תואם עם הרב וכי למרות לרצונו להשתתף בדיון, הוא לא יצליח בשל עניינים שנקבעו מבעוד מועד.

במייל שנשלח ללשכת השר והגיע לידי 'בחדדי חרדים', כותבים בלשכת הראש"ל: "מועד כינוס הוועדה למינוי דיינים ליום א' הקרוב לא תואם עם הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרה"ג יצחק יוסף ונקבע חד צדדית".

בלשכת הרב יוסף טוענים כי הפניה הראשונה לבדיקת תאריכים הגיעה ביום רביעי לאחר שהעובדים יצאו מהמשרד, וכבר למחרת הגיעה הודעה על כינוס הוועדה, זה בזמן שעובדי הלשכה בחופשת חנוכה, שלטענתם, "לא נעשה כל ניסיון לתיאום טלפוני".

"לצערנו", כותבים בלשכת הרב יוסף, ובכך גם מכחישים את הטענות כי הרב צפוי להחרים את הדיון, "סדר היום של הראשון לציון עמוס ביום זה והוא לא יוכל לפנותו לטובת ישיבת הוועדה בהתרעה קצרה לפיכך מבוקש לתאם מועד חדש המתאים לכלל החברים".

המייל שנשלח מלשכת הראש"ל.

מאוחר יותר הוסיפו בלשכת הראש״ל, ושיגרו מייל נוסף, בו האשימו כי "לא ניתן לחמוק מן התחושה כי נעשה כאן ניסיון לקיים כינוס וועדה ללא השתתפות הראשון לציון שליט"א", כשהם מבקשים לתאם מועד ישיבה "בו יתאפשר לכבוד הראשון לציון להשתתף בה".

עוד נטען כי "לפני זמן לא רב תואם מועד המוסכם על הרבנים הראשיים שפינו את סדר יומם לצורך כינוס הוועדה, ישיבה זו בוטלה על ידכם חד צדדית אך בשל העובדה כי נבצר מאחד השרים מחברי הוועדה להשתתף בישיבה, האם השתתפות הרבנים הראשיים המהווים חלק ממערכת בתי הדין אינה חשובה לכל הפחות כמו השתתפותו של אותו שר".

המייל הנוסף שנשלח.

מלשכת השר מתן כהנא, נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לשר כהנא חשוב מאוד שכל חברי הוועדה ובראשם הרבנים הראשיים ייקחו חלק בדיוני הוועדה", כאשר הם מציינים כי לשכת הראש"ל הם היחידים שלא הגיבו למייל עם ההצעות לתאריכים שנשלחו כבר ביום רביעי ולדבריהם, אף לא השיבו לשיחות טלפון.

עוד ציינו בלשכת השר כהנא, כי "בעקבות פנייתו ועל מנת להקל על השתתפות הראש"ל הרב יוסף, השר כהנא החליט שהוועדה תתכנס באופן חריג במשרדי הרבנות הראשית ולא בלשכת השר כמקובל".

הרב יצחק יוסף מתן כהנא מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד