י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אני לא מדבר עם אף אחד"

דרעי נזף בח"כים; ב'יהדות התורה' מסתייגים מחרם הקיזוזים

יו"ר ש"ס דרעי זעם בישיבה המשותפת של ש"ס ויהדות התורה על כך שח"כים חרדים מסתחבקים עם חברי הקואליציה, חרף החוקים ההרסניים שהם מביאים במו ידיהם. לדבריו, זה פוגע במאבק | "אני לא אומר שלום לאף אחד מהם", זעק | בנוסף ב'יהדות התורה' הסתייגו מחרם הקיזוזים

דרעי נזף בח"כים; ב'יהדות התורה' מסתייגים מחרם הקיזוזים
דרעי/גפני/ליצמן צילום: באדיבות המצלם

שאלת היחס לממשלה נידונה היום (שני) בישיבת ראשי האופוזיציה, ישיבת הסיעה המשותפת של ש"ס ויהדות התורה ולאחר מכן גם בסיעת 'יהדות התורה', בשאלה, האם להתקזז עם חברי כנסת ועם שרי הקואליציה שנוהגים לטוס מידי כמה ימים בזמן שהקואליציה מתנהלת ברוב מצומצם עם 60 תומכים בלבד.

בישיבת הסיעה המשותפת לש"ס ויהדות התורה נזף יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי בנציגים החרדים שמדברים עם נציגי הממשלה, והציע להחרים אותם ואף לא להשיב להם 'שלום' במסדרונות הכנסת ובכל עת שהם חולפים על ידם.

"אדם שכואב לו ופגעו בו ברמה האישית ומרגיש שהוא נמצא במלחמה על הבית שלו, מלחמה על עצמו, מלחמה על המשפחה שלו לא פוגש את אותו אחד שרוצח אותו, שרוצה להרוג אותו ומדבר איתו, כאילו לא קרה שום דבר אחרי שצועקים נגדו".

דרעי ציין כי הדבר אף פוגע בנראות כלפי הציבור: "אנחנו לא מספיק נותנים תחושה שהם נגדנו, אלה עם הכיפה היפה על הראש שלהם שהם מסוגלים להעביר את הגזירות הכי קשות נגדנו ואז הם עוברים ליד הספסלים שלנו ומדברים איתנו".

"אני לא מדבר עם אף אחד", הצהיר דרעי והדגיש, "אני לא אומר שלום לאף אחד מהם. הם רוצים לזרוק את התפילין את הציצית ואת התורה ולשרוף את השבת", זעק, וציין כי "זה גם משקר את אולי המאבק. אדם לא יכול לירוק עלי ולהרוס לי ואח"כ להסתודד כאילו לא קרה שום דבר".

בנוסף, בישיבת סיעת 'יהדות התורה', העלה חבר הכנסת יעקב ליצמן דברים שנאמרו שעה קודם לכן בישיבת ראשי האופוזיציה, שם התלונן מרכז האופוזיציה יריב לוין נגד חברי כנסת שמתקזזים עם שרים וראשי מפלגות כדי להקל עליהם לטוס או להימנע מלילות מרתוניים במליאה וסוכם לעצור את הנוהג בכדי להקשות על ממשלה הצרה לתפקד.

בישיבת סיעת 'יהדות התורה', התנגדו חלק מחברי הכנסת להצעה שלא לקזז יותר שרים, חברי הכנסת יעקב אשר ויצחק פינדרוס טענו שאם רוצים לא לתת קיזוזים זה צריך להיות גורף על כולם ולא רק על שרים, בפרט שכיום לאחר שלל פיטורי השרים מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי המורחב, אין הרבה שרים שנותרו חברי כנסת ושנזקקים לקיזוזים.

חברי הכנסת טענו גם שכלי הקיזוזים הוא מפתח לשיתופי פעולה לקדם יוזמות חשובות מול שרים, או לקנות מהם תמיכה בחוקים, לדבירם, אם יש כאלה שכן מקבלים קיזוזים אז יש שרים שאנחנו עובדים מולם כמו שר הרווחה מאיר כהן, או שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ואין סיבה שגם הוא לא יקבל קיזוז, ״צריך להחליט איך אנחנו עובדים פה״, נאמר:

אריה דרעי יהדות התורה קיזוזים חברי הכנסת החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד