י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשונה משאר העובדים

יקבלו שכר: הקלה למורים ששבו מחו"ל ונכנסו לבידוד

בסיכום שהשיגו במשרד החינוך עם ממונה על השכר במשרד האוצר נקבע כי מורים ששבו מחול ונכנסו לבידוד - יקבלו שכר ובתמורה ישלימו את שעות הלימוד בימים החופשיים 

יקבלו שכר: הקלה למורים ששבו מחו"ל ונכנסו לבידוד
חרדים בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בשורה לעובדי ההוראה? שרת החינוך, הד"ר יפעת שאשא ביטון סיכמה היום (שני) עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, כי מורים אשר שבו מחו"ל ונכנסו לבידוד, יוכלו לקבל שכר בגין הימים הללו. מורים אלה יוכלו להשלים את שעות הלימוד בימים החופשיים שלהם.

השלמת השעות מתייחסת לעובדי הוראה ששבו ממדינות כתומות וממדינות אדומות ונכנסו לבידוד בתאריכים הבאים - מדינות כתומות: שהייה בבידוד בתאריכים 07.12.2021 – 09.12.2021. החוזרים מדינות אדומות: שהייה בבידוד בתאריכים 07.12.2021 – 14.12.2021. 

השלמת השעות שלהם תעשה בתיאום עם מנהל בית הספר או הגורם המוסמך בבעלות ובהסכמת עובד ההוראה, עד לתאריך ה-04.03.2022. עובד הוראה שלא ישלים את השעות בגין תקופת הבידוד, שעות אלו ייחשבו לו כהיעדרות ללא שכר.

יש להדגיש כי בהתאם לחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) משנת 2020, עובד השב מנסיעה פרטית ממדינה אחרת מחוץ לישראל, אינו זכאי לדמי בידוד או לדמי מחלה בגין הימים בהם לא יכול היה לבצע עבודתו בשל שהייתו בבידוד. במקרה של עובד הוראה הוא אינו יכול בימי הבידוד ללמד מרחוק. כאמור, בעקבות המהלך המוזכר, הנוהל שונה.

"עם זאת" הבהירו במשרד החינוך, "עובד הוראה ששב מחו"ל לבידוד לא יוכל לבצע עבודה מהבית ולהורות מרחוק מהבית". במשרד החינוך שבו והדגישו כי עובד הוראה ששב מחו"ל, כמו כל אזרח, ייכנס לבידוד של 3 או 7 ימים, בהתאם למדינה שהוא שב ממנה וכפוף להנחיות משרד הבריאות. 

משרד החינוך משרד האוצר יפעת שאשא ביטון מורים בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד