י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"זולג לקהילות היותר דתיות"

הרב אליהו: "הגיורים בארה"ב זו צרה צרורה"

רבה של צפת עסק בשיעורו הערב בתחום הגיור, וטען שבארצות הברית התחום הוא בעיה: "הגיור הפך להיות משהו שהוא על גבול הבדיחה" | בנוסף, התייחס לרפורמת הגיור ותקף ברמיזות את השר כהנא: "שהגיור לא יהיה בידי פוליטיקאים חסרי אחריות או חסרי ידע" · צפו

הרב אליהו: "הגיורים בארה"ב זו צרה צרורה"
הרב שמואל אליהו צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הרפורמה בגיור, הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, התייחס הערב (שני) בשיעורו לתחום הגיור, וביקר את הגיורים בארצות הברית.

הרב טען שהגיורים בארצות הברית הם בעיה, ושהדת הגמישה של הרפורמים זולגת לקהילות "דתיות יותר". בנוסף, טען שהתוכנית לשינוי מנערך הכשרות היא סכנה, ותקף ברמיזות את כהנא.

"פעם שאלו את הרב פיינשטיין בארצות הברית, שם הגיורים זה צרה צרורה", אמר. "הרפורמים שם מגיירים, כל מי שבא אומר: 'אני רוצה להיות יהודי', לא שבת לא כשרות. גם הם לא שומרים שבת וכשרות, אז מה יגידו לו?".

רב העיר צפת המשיך: "הדת שלהם היא מאוד גמישה, לצערנו. זה דבר מצחיק הגירות שלהם, הבעיה שלפעמים זה זולג לקהילות היותר דתיות".

"הם אמרו לו (לרב פיינשטיין, י.כ) שיש מצווה לגייר. הוא אמר להם: 'תקשיבו, זה מצווה עליו (על הלא-יהודי, י.כ), לא עליך'. למה אמר את המשפט הזה? כי אמר להם הרב פיינשטיין שבמציאות בארצות הברית, כמו שהייתה בימיו וכמו שבימינו, הגיור הפך להיות משהו שהוא על גבול הבדיחה", הוסיף.

עוד התייחס הרב אליהו לרפורמת הגיור, ואמר: "יש כאלה שרוצים לפתוח את השערים, באופן כזה שיהיה גיור שהוא סכנה. הערב רב הביאו עלינו את הסיפור הזה של חטא העגל".

"אנחנו רוצים גרים, אנחנו רוצים שיתגיירו אנשים לעם ישראל, אבל זה לא שיהיה בידי פוליטיקאים חסרי אחריות או חסרי ידע. שיהיה בידי אנשים שאחראיים על כלל ישראל", אמר הרב, תוך שהוא תוקף ברמיזה את השר לשירותי דת מתן כהנא.

גיורים גיור רפורמי הרב שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד