י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מעמד סיום אדיר

לאור ביקוש חסר תקדים: הכנסייה העולמית של 'דרשו' תיערך בשלושה בתי מלון

האירוע שתוכנן בתחילה להערך בניו ג'רזי הועבר לסטמפורד קונטיקט והוא ייערך במלון 'ארמון', הולידיי אין הסמוך ומלון נוסף שיישכר רק ללינה • במתחם יוקם אוהל ענק שישמש את רבבות הבאים • דרשו: "האירוע מתקיים השנה בסימן התחלת המחזור השלישי בדף היומי בהלכה והתרחבות לימודי ההלכה בעולם היהודי וסיום סדר מועד בדף היומי בבלי"

לאור ביקוש חסר תקדים: הכנסייה העולמית של 'דרשו' תיערך בשלושה בתי מלון
אירוע מרהיב צילום: יח"צ

ביקושים חסרי תקדים בהיקפים שכאלו, הפתיעו גם את מנהלי וראשי דרשו: בשבועות האחרונים החלה ההרשמה לקראת הקונוונשן השנתי העולמי ה26 של 'דרשו' שנערך מידי בארה"ב, ומלכד סביבו אלפי צירי דרשו מרחבי תבל, שמגיעים על מנת לשמוע, ללמוד וללמד לחזק ולהתחזק יחד בצילו של הארגון התורני הגדול בתבל שהוקם במטרה להרחיב את ידיעת התורה ולקדש את שמו יתברך בעולם.

ביום חמישי ל' אדר א' ייערך מעמד הסיום האדיר של המחזור השני בדף היומי בהלכה, כאשר רבבות מטובי בניה של יהדות ארה"ב, לומדי הדף היומי בהלכה יבואו לשמוח ולשוש בשמחתה של תורה, ולציין את סיום המחזור השני בדף היומי בהלכה, שהתפשט זה מכבר בתפוצות ישראל, ואת סיום סדר מועד בדף היומי בבלי.

הסיום ייערך בהשתתפות עשרות אלפי משתתפים ובראשם מנהיגי וצדיקי הדור שליט"א שישאו מדברותיהם אודות חשיבות חיזוק לימוד ההלכה בעם היהודי, כשאת המעמד ילוו בעלי מנגנים, לחנים חדשים לכבודה של תורה, שינעימו בשיר וזמר לכבוד המסיימים והמתחילים את לימוד המשנה ברורה.


כנס של דרשו • יח"צ

כאמור, בשבת פרשת פקודי ייערך הקנוונשן העולמי השנתי של דרשו. הכנסיה העולמית השנתית של דרשו, נערכת ברציפות זה למעלה משני עשורים, מלבד בשנה האחרונה בעקבות מגיפת הקורונה. הוועידה מושכת אליה את סלתה ושמנה של היהדות הנאמנה בארה"ב ובצפון אמריקה, כאשר מאות מיהודי ארה"ב וקנדה מתכנסים יחד לשבת של התעלות והתרוממות הנפש בצלם של מרנן ורבנן גדולי התורה וראשי הישיבות שליט"א.

השבת המיוחדת תערך במלון 'ארמון' (לשעבר קראון פלאזה) בסטמפורד קונטיקט, ובמלון הולידיי אין הסמוך, כמו גם מלון שלישי באזור. במתחם שיארח אלפים, יוקם אוהל ענק שישמש כבית הכנסת בו יוכלו המוני המשתתפים להתפלל ולחוות את אווירת השבת באווירה מרוממת יחד בהתאסף ראשי עם יחד שבטי ישראל.

במהלך ימי הקונוונשן ייערכו דיונים מיוחדים, פאנלים וסקירות נרחבות שבהן ישתתפו מנהלי הסניפים של דרשו מרחבי העולם, בכירי מגידי השיעורים ונבחנים מבין רבבות משתתפי התוכניות של 'דרשו', שיחדדו סוגיות חשובות בקידום לימוד דבר ה' זו הלכה, בקרב תפוצות ישראל והעמקת הידיעות בהלכה בקרב בני התורה.

מארגון דרשו מוסרים כי השבת העולמית זוכה להתעניינות עצומה נוכח העובדה שבשנים האחרונות היא הפכה לאירוע היהודי המדובר ביותר ביבשת, והשבת התורנית הגדולה בעולם. "בשנה שעברה לא יכולנו לקיים את השבת המיוחדת בגלל מגבלות הקורונה ורבים הצרו על כך ואמרו כי השבת חסרה להם מאוד, ומהווה עבורם מקור לכוח על מנת לחזק ולהרחיב את לימוד התורה. השנה אנחנו רואים התעניינות שיא שלא ראינו מאז הקמת דרשו, ואין ספק כי הצימאון של הציבור להתחבר לתורה, להתחבר לתלמידי חכמים ניכר כאן במלוא עוצמתו, בבחינת דרשו ה' ועוזו, בקשו פניו תמיד".

מלבד שבת הועידה בארה"ב, יקיים דרשו בשנה זו גם הקונוושנן האירופאי לסניפי דרשו באירופה ובאסיה אשר יתקיים אי"ה בעיר וילנא לאחר מסע התפילה הגדול בראדין על לומדי המשנה ברורה.

דרשו כינוס עולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד