י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אבי היתומים בדורנו

הנס של אברהם אלמליח: השמירה שקיבל מהרבי בחנוכה הצילה את חייו

חוברת של 'קבלת עול מלכות שמים' לשמירה מיוחדת שקיבל מהאדמו"ר מתולדות אהרן, היא זו ששמרה על הפצוע אברהם אלמליח שנדקר בשבת האחרונה בפיגוע בשער שכם | 'בחדרי חרדים' מביא את הסיפור שמסעיר את החסידות במאה שערים | השמירה מהרבי הצילה את חייו • בלעדי

הנס של אברהם אלמליח: השמירה שקיבל מהרבי בחנוכה הצילה את חייו
הרבי מתולדות אהרן בהדלקה והפצוע אברהם אלמליח צילום: שלום קרויס ופלאש 90

סיפור הנס הגלוי של הרב אברהם אלמליח, האברך הצעיר שנדקר בפיגוע הדקירה בשער שכם בשבת האחרונה בדרכו חזרה מהכותל המערבי, מסעיר את חסידות תולדות אהרן בירושלים, שם מספרים על השמירה המיוחדת שקיבל הפצוע ימים ספורים קודם לכן מהרבי, שהצילה את חייו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר ימים קודם הפיגוע, השתתף אברהם אלמליח בהדלקה שערך הרבי מתולדות אהרן לילדים יתומים ולאלמנים מכל החוגים והעדות במסגרת הארגון 'שערי רחמים', ארגום שהקים הרבי לפני 25 שנה. אברהם אלמליח נטל חלק באירוע בגלל היותו יתום ל"ע מאמו ע"ה. 

לאחר ההדלקה המיוחדת, חילק הרבי ליתומים חוברת מיוחדת עם סדר 'קבלת עול מלכות שמים' עם י"ג עיקרי האמונה בצורה מפורטת, שסידר האדמו"ר בעל ה'שומר אמונים' שכתב ואמר כי זו סגולה לישועה ושמירה ובאמת החסידים מספרים כי רואים דברים גדולים בזכות זה. האברך אברהם אלמליח שהינו יתום כאמור, שם את הנרתיק בחליפתו לשמירה, כמו שאר החסידים שמחזיקים אותו עליהם באופן קבוע.

החוברת שחילק הרבי מתולדות אהרן 

כעת מתברר, כי הוא צעד עם השמירה גם בשבת לכותל המערבי ובנס של ממש הדקירה של המחבל בליבו לא הצליחה לחדור והיא נעצרה בדפים של הקבלה שמירה שקיבל מהרבי מתולדות אהרן.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אברהם אלמליח שלח שליח להודות לאדמו"ר מתולדות אהרן ולספר לו כי החוברת המיוחדת שקיבל מהרבי הצילה את חייו. הרבי, שהוא אבי היתומים בדורנו, שלח לו ספר תהילים עם הקדשה מיוחדת. הרבי מתולדות אהרן תמיד אומר: שכל אדם עובר צרות ואדם חושב שאם יש אבא או אמא זה היה עוזר, אבל אנחנו יודעים שלא תמיד זה עוזר, אז תמיד צריך לתת להם משהו שאם קשה להם שיהיה להם ביטחון בקב"ה ולא יהיו אבודים, שהם יראו השגחה וישועה במהירות בשמירה מיוחדת.

אחד החובשים שהגיע לזירת הפיגוע - שרוליק ולס מצוות הצלה של מד"א סיפר על המקרה ל'בחדרי חרדים' כי כשהגיע למקום, טיפל בפצוע שאיבד הרבה דם, לאחר שנדקר שלוש פעמים, ולס שלקח גם את הכובע והחליפה של אלמליח והעביר למשטרה, מעיד: "ראיתי בחליפה חור של דקירה במקום הלב, וזה נכנס כבר בתוך הנרתיק של קבלת עול מלכות שמים, ובנס לא חדר ללב, רואים במוחשי שהחליפה מצד אחד קרועה וזה נעצר בתחילת קבלת עול מלכות שמים, רואים בבירור את הנס הגדול שהיה לו אם זה היה חודר את הלב". 

גם נחמן אלמליח אחיו של אברהם אלמליח מאשר את הסיפור ל'בחדרי חרדים' ואומר "הוא קיבל את זה יומיים קודם לכן בהדלקה של האדמו"ר ליתומים, ברוך ה' זה שמר עליו אנחנו רואים שהוא ניצל בנס בחסדי שמים". 

מתנדב צוות הצלה שרוליק וולס עם השמירה מהאדמו"ר

הרבי מתולדות אהרן אברהם אלמליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד