י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תמרור אזהרה"

כולל נציגות חרדית: הנשיא הרצוג יוצא למאבק נגד השיח ברשתות

נשיא המדינה יוצא בקמפיין ייחודי נגד השיח המתלהם ברשתות החברתיות. במסגרת הקמפיין שיוצא לדרך בשיתוף חברת Meta (פייסבוק), עשרות ידוענים ודמויות מוכרות בארץ ישתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כאשר המילים הבוטות והתוקפניות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות ומחזקות | הפרשן ישראל כהן שנוטל חלק בקמפיין: "אני עצמי נגררתי לא פעם לשיח מתלהם, לכן היוזמה של הנשיא יפה כי היא מציבה לנו תמרור אזהרה"

כולל נציגות חרדית: הנשיא הרצוג יוצא למאבק נגד השיח ברשתות
הנשיא הרצוג צילום: קרדיט צילום: חיים צח/לע"מ

היום (שלישי) יצא לדרך קמפיין "תחשבו טוב" לשינוי השיח ברשת, ביוזמת נשיא המדינה יצחק הרצוג וחברת Meta בישראל (לשעבר פייסבוק). במסגרת הפרויקט, עשרות ידוענים ודמויות מוכרות בארץ ישתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כאשר המילים הבוטות והתוקפניות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות ומחזקות. מטרת הפרויקט היא להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, לעודד אנשים לחשוב פעמיים לפני השימוש בשפה פוגענית ואלימה, ולחשוב מחשבות חיוביות לפני שכותבים תגובה.

במהלך ייחודי, התגובות הבוטות והפוגעניות ביותר יצונזרו ויוחלפו בתגובות חיוביות, כאשר ידוענים מובילים ייחשפו באופן פומבי וימחישו למיליוני ישראלים את הכוח הרב שיש למילים – מילים שיכולות לפגוע גם במשפיעני רשת וידוענים עם מאות אלפי עוקבים, וגם בשרים וחברי כנסת המתמודדים עם ביקורת יומיומית. מטרת הקמפיין היא להעלות למודעות הציבורית את השלכותיה של בריונות ברשת ולעודד שיח מאחה ומקרב ברשתות החברתיות במקום השפה הפוגענית והיד הקלה על המקלדת. חלק מיוצרי התוכן יפנו גם לקהלים צעירים יותר כאשר כוכבי נוער יחלקו עם בני ובנות הנוער טיפים לשמירה על הבטיחות ברשת.

חבר הכנסת משה ארבל, מתוך הקמפיין

הקמפיין נולד מתוך המחויבות למניעת בריונות ושיח פוגעני ואלים ברשתות החברתיות, ולאור נאום ההשבעה של נשיא המדינה בו אמר: "יש להן כוח עצום, למילים. כוח לברוא-מציאות וגם לשנות אותה, כוח להרוס, אבל גם כוח לבנות-מחדש. כוח שעלול להבעיר אש, שעלולה לכלות עולם ערכי שלם. ואז, כפי שכתב המשורר רבי שלמה אבן גבירול, אחד מענקי הרוח של יהדות ספרד: "מי שזורע שנאה – יקצור חרטה". לכן בימים האלה, כל מנהיג ציבור חייב לנהוג באחריות, להיות קול ממתן ומרגיע, להקפיד ולהיזהר בדבריו. להבטיח את חופש הביטוי - ולמנוע, בכל מחיר, את חופש השיסוי".

בין הדמויות שנוטלות חלק בפרויקט, נמצאים ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ לפיד, שר הפנים שקד וחבר הכנסת משה ארבל (ש"ס). לצד ידוענים ואנשי תקשורת מהציבור הכללי, נוטל חלק בפרויקט הפרשן החרדי ישראל כהן, שאומר ל'בחדרי': "כולנו ברשתות החברתיות חוטאים לעיתים בשיח מתלהם, גם אני עצמי נגררתי לשם לא פעם, לכן היוזמה של הנשיא יפה כי היא מציבה לנו תמרור אזהרה. הלוואי ונצליח לעמוד במשימה הזו".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "השיח ברשתות מטריד אותי. היד הפכה להיות קלה על המקלדת ונחצים כל העת קווים אדומים ברשת הדיגיטלית. שמתי לי למטרה מרכזית למתן את השיח הפוגעני והבריונות ברשת, אשר פוגעים בנו כיחידים וכחברה, באופן יום-יומי. אני שמח להוביל פרויקט חשוב מאוד שנקרא "תחשבו טוב", אשר מעלה את המודעות הציבורית לכוחן של מילים ברשת ומעודד שיח מקרב ברשתות החברתיות ובמיוחד מעודד לעצור ולחשוב לפני שלוחצים על המקלדת. חשוב לנו להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, דרך התמודדותם של אנשי ציבור ומשפיענים מתחומים רבים. עלינו לעשות כל שביכולתנו, ביחד, כדי לשנות את השיח ברשת ובעם כולו. אנחנו חייבים להתחיל לחשוב טוב ולכתוב טוב".

מנכ"לית Meta בישראל, עדי סופר-תאני: "אני נרגשת לשתף פעולה עם נשיא המדינה ועשרות מובילי דעה. פרויקט 'תחשבו טוב' מפנה זרקור אל הרגעים הקשים ביותר ברשתות החברתיות כדי לעורר שיח ולהשמיע אמירה ברורה נגד תופעה שאין לה מקום בפלטפורמות שלנו. אני מודה לכל מי שהסכימו לחשוף באומץ את המילים המכוערות ביותר שנכתבו להם, כדי להוביל מהלך חשוב כל כך נגד כל גילוי בריונות, שיח פוגעני ושפה אלימה ברשת. יש לנו מחויבות בלתי-מתפשרת לספק חוויה בטוחה וחיובית למיליארדי אנשים המשתמשים בפלטפורמות שלנו".

 

 

הסתה ברשת יצחק הרצוג נשיא המדינה meta

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד