י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השוטרים סייעו למשות מהמים

חנוכה רווי אנטישמיות באוקראינה: חנוכיית ענק הושלכה לנהר

בחג החנוכה שהסתיים אתמול, האנטישמיות באוקראינה הרימה ראש נוראי: לפחות ששה מקרים של וונדליזם והרס של חנוכיות, כולל פלאיירים אנטישמיים ברחוב, בסמיכות למנורות

חנוכה רווי אנטישמיות באוקראינה: חנוכיית ענק הושלכה לנהר
אחת החנוכיות שהופלו בכוונה צילום: באדיבות המצלם

החנוכייה המפוארת שהוצבה על ידי הרב מנדל וילהלם, רב העיר ושליח חב"ד באוז'הורוד (אונגוואר לשעבר), עמדה לתפארה במשך ימי החנוכה ובכל ערב נערכו הדלקות עם מנהיגי הקהילה ואישי ציבור מקומיים. המעמד משך למקום יהודים רבין ועורר קידוש השם, החנוכייה הגדולה הייתה מוצבת כמדי שנה סמוך לטיילת שעל נהר האוז וזוכה לברכת השלטונות ולהבטחה מצד מפקד המשטרה המקומי כי על המקום תוצב שמירה קבועה.

אלא שבנר האחרון של חנוכה הרב וילהלם הופתע לגלות כי החנוכייה איננה. לאחר חיפוש קצר היא נמצאה מושלכת בנהר לא הרחק מהיכן שהייתה מוצבת. התברר כי אנטישמים שברו אותה והשליכו אותה לנהר.

הפלת החנוכייה \\ באדיבות המבשר 

"במשטרה הבטיחו לנו שיציבו שמירה ובפועל זה לא קרה", אומר הרב וילהלם. "משינו אותה מהמים בעזרת כמה חברים ושוטרים שהגיעו למקום".

"המשטרה הייתה אמורה לשמור עליה וצריכים לבדוק מדוע זה לא קרה. לא הייתה לנו ברירה אלא למשות אותה מהמים. גייסנו כמה חברים ובעזרת כמה שוטרים הוצאנו אותה מהנהר. כמה סמלי שכוחות החושך מנסים לפגוע בהפצת אור וקירוב לבבות. לא ישברו אותנו, נמשיך ביתר שאת וביתר עוז".

אנטישמיות אוקראינה חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד