ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"נגמרו ההקצאות"

מתברר: על אף החוסר במיטות, מחלקת טיפול נמרץ נסגרה

על אף המחסור החמור במיטות בבתי החולים - מתברר כי קיימת מחלקה לטיפול נמרץ באחד מבתי החולים שעומדת ריקה לחלוטין, בשל "היעדר אישור הפעלה של משרד הבריאות" | משרד הבריאות: כלל ההקצאות למיטות שנת 2022 כבר חולקו 

מתברר: על אף החוסר במיטות, מחלקת טיפול נמרץ נסגרה
מחלקת טיפול נמרץ. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בדיון ועדת הבריאות שהתקיים היום (שלישי) בנושא מצב מחלקות הטיפול הנמרץ בישראל, סיפר פרופ' פהד חכים, מנהל בית החולים הסקוטי בנצרת, כי בבית החולים נבנתה באישור מחלקת טיפול נמרץ חדשה, אולם היא אינה פעילה בשל היעדר אישור ממשרד הבריאות.

"בנינו מחלקה לתפארת עם 12 מיטות, גייסנו צוות רפואי אבל אין לי רישיון ממשרד הבריאות להפעיל אותה", סיפר מנהל בית החולים, "לא יכול להיות שנותנים לי אישור לבנות ולא להפעיל. לגייס רופאים ואחיות בבית חולים בפריפריה זה לא משחק. הם נמצאים ויושבים כרגע במחלקות אחרות". 

בתגובה לדברים הסביר מנהל אגף בקרה על בתי חולים ציבוריים במשרד הבריאות כי כרגע בכל שנה מתוקצבת על ידי משרד האוצר חלוקה של 200 מיטות לכלל בתי החולים. "תכנית המיטות לשנת 2022 כבר נסגרה וכל המיטות חולקו, כשתגיע התוכנית הבאה נוכל להחליט שוב כמה אנחנו מאשרים בכל בית חולים".

לעת עתה מעוניינים במשרד הבריאות שהמיטות האלה יופעלו אבל כאמור, העניין לא מתעכב רק בגלל מגבלות תקציביות. שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן שנכח בדיון, התייחס לטיפול הנמרץ שעומד כעת ריק ואמר כי "אם מגיע לו רישיון זה צריך להינתן עכשיו, לא בעוד שנה". 

ח"כ אוסאמה סעדי חבר הרשימה המשותפת אמר כי בכל בתי החולים בארץ יש היום רק כ-400 מיטות, ו"אנחנו צריכים 1,000 לפחות. ב-7 השנים האחרונות במקום לבנות עוד חדרי טיפול נמרץ נוספו רק 36 מיטות. מבחינת צוותי רפואה יש בסך הכול 116 מומחים לטיפול נמרץ בישראל, ו-39 מתמחים, כאשר הצורך הוא לפחות 250". סעדי הוסיף כי "הנתונים האלה קשים ומדאיגים מאוד ואם לא תטופל הבעיה רק תחריף עם השנים".

ועדת הבריאות טיפול נמרץ משרד הבריאות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד