י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבק בטרור

גנץ חנך את המכשול הביטחוני סביב הרצועה: "שולל יכולות מחמאס"

שר הביטחון גנץ ובכירי צה"ל חנכו היום מכשול ביטחוני חדש שנבנה סביב רצועת עזה. השר גנץ: "המכשול שולל מחמאס אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציב קיר ברזל, סנסורים ובטון, בינו לבין תושבי הדרום"

גנץ חנך את המכשול הביטחוני סביב הרצועה: "שולל יכולות מחמאס"
גנץ ובכירי צה"ל בטקס חניכת המכשול הביטחוני צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, חנך היום (שלישי) את המכשול הביטחוני סביב רצועת עזה, בהשתתפות סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, ראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר, בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל וראשי רשויות מעוטף עזה.

בדבריו בטקס סיפר שר הביטחון על ההישג הביטחוני: "המכשול, שהוא פרויקט טכנולוגי ומבצעי, ראשון במעלה, שולל מחמאס אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציב קיר ברזל, סנסורים ובטון, בינו לבין תושבי הדרום. עם הקיר הזה, אנחנו מעניקים חומת הגנה לתושבי הדרום, ולא פחות חשוב - תחושת ביטחון אישי שמתאפשרת ומאפשרת לאזור היפה הזה להמשיך לצמוח".

לדבריו, "שגרת החיים פה, היא הניצחון הגדול שלנו, והיא האויב הגדול ביותר של ארגוני הטרור. נמשיך להיערך כדי לנטרל כל יכולת של החמאס לפגוע באזרחי ישראל –בדגש על איום הרקטות שנמצא כרגע על הכוונת, מתוך שטח הרצועה". 

גנץ הוסיף: "כדי לשנות את המציאות בעזה הדרישות שלנו פשוטות וברורות- הפסקה של הטרור, הפסקה של התעצמות של חמאס, שקט ארוך טווח, והשבת הבנים. אנחנו פועלים לשם כך לילה ויום, והפעולות כל הזמן מתרחשות מתחת ומעל לפני השטח. אני מציע לחמאס להתעסק בקידום הנושאים האלו – ולא באיומי סרק."

השר גנץ התייחס להחלטה של בית המשפט לערעורים בהולנד שקבע כי הוא ומנכ"ל משרדו, יהיו חסינים מתביעה אזרחית על פעילותם בצוק איתן: "אני מבקש להתייחס גם לפסק דין שפורסם לפני כשעה מבלי להתייחס לגופם של דברים, אני מבקש לומר לכם פה היום משהו על הרוח – רוח צה"ל". לדברי גנץ, "בשומר החומות ביטלנו או שינינו פעולות מבצעיות, כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים – גם בצוק איתן פעלנו באותו האופן".

גנץ הוסיף, "אני גאה שזכיתי לפקד על צה"ל ולעמוד גם היום בראש המערכת, לא רק בגלל היכולות שלה, לא רק בגלל חשיבות תפקידה, אלא גם בגלל הערכים של צה"ל בלחימה ושלנו כמערכת ביטחונית, מערכת שחותרת למגע ולהכרעה, אך בו זמנית מקפידה על ערכים ועל זכויות אדם. כל זאת תוך כדי שמירה על החוק הבינלאומי, ומתוך מטרה אמתית להגן על אזרחי ישראל ולאפשר להם חיים בשקט ובשלום. זוהי מטרתנו העליונה".

בני גנץ רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד