ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרצו עימותים קשים

הודו: שכבו שבוע במארב וירו למוות באזרחים תמימים

חיילים מצבא הודו ששהו במארב במשך מספר ימים בגלל מידע מודיעיני על גורמי טרור, ירו למוות בכורי פחם ובעקבות כך פרצו עימותים קשים במהלכם נהרגו תשעה אזרחים וחייל

הודו: שכבו שבוע במארב וירו למוות באזרחים תמימים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

עימותים קטלניים פרצו בהודו, בין אזרחים זועמים ובין כוח צבאי שירה למוות בטעות בשישה כורי פחם. בעימותים שפרצו לאחר מכן נהרגו תשעה אזרחים נוספים וכן חייל אחד.

האירוע התחולל במדינת נגלנד, במחוז מון. מדובר באחת המדינות היותר נחשלות בהודו, הדרך מקוהימה, בירתה של מדינת נגלנד, למחוז מון שבו התחוללו האירועים, אורכת יום שלם של נסיעה בדרכים לא מתוחזקות הנמשכות על פני כ-350 קילומטרים.

במחוז מון קיימים כוחות שבטיים שמאוגדים בכמה קבוצות כולל מיליציות חמושות. הממשלה המרכזית בניו דלהי העניקה למחוז אוטונומיה חלקית, וכוח צבא לא גדול נשאר במקום כדי לפקח על המתחולל שם. לפני כשבועיים, כך לפי צבא הודו, התקבל מידע מודיעיני מהימן מאוד על כך שכח של מחבלים מתכוון לחדור למחוז, ככל הנראה דרך הגבול עם מיאנמר השכנה, ולהוציא לפועל מתקפה נגד כוחות הבטחון במחוז. בהתאם לכך הוצבו בקרבת הגבול כמה מארבים צבאיים שתפקידם היה לחסל כל פעילות טרור.

אחרי שבוע שלם שבו היו החיילים במארב, הבחינו באחד המארבים בדמויות חשודות העושות את דרכן. החיילים סברו שמדובר בטרוריסטים ופתחו בירי קטלני שהביא למותם של ששת האנשים, אזרחים תמימים שעבדו לפרנסתם בכריית פחם. בני משפחותיהם של כורי הפחם הבחינו בהיעדרם והחלו לחפש אחריהם, ומשמצאו את גופותיהם והבינו שהם נורו למוות בידי החיילים, החלו המקומיים להתפרע ולנסות לפגוע בחיילים.

שני כלי רכב צבאיים הועלו באש, ולפי טענות הצבא חייל אחד נהרג. בתגובה ירו החיילים לעבר המתפרעים והרגו תשעה בני אדם נוספים. צבא הודו התחייב לחקור את האירועים "ברמות הגבוהות ביותר", ומסר כי יופקו לקחים על מנת למנוע הישנותם של מקרים מסוג זה. עם זאת, בצבא הסבירו שהחיילים פעלו לפי מידע מודיעיני מהימן מאוד, ובאזור שבו שרר מתיחות גבוהה מאוד, כך שהרקע לאירועים הוא הגורם המרכזי לתקלה החמורה והקטלנית הזאת.

כמו כן נטען שהחיילים שירו למוות לאחר מכן בתשעה אזרחים נוספים, עשו זאת מתוך הגנה עצמית אל מול רמות הזעם וההתפרעות של התושבים המקומיים, ולראיה העובדה שהם אכן הרגו אחד מהחיילים.

הודו מארב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד