י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האזינו למשא חוצב הלהבות

האדמו"ר לחסידים: זו ההוכחה שהסמארטפונים לא מביאים פרנסה

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בנאום חוצב להבות בטיש זאת חנוכה נגד פגעי הטכנולוגיה: "אנשים חושבים שזה מביא פרנסה. אם זה מביא פרנסה, לא היינו חיים בעולם. כי לאבותינו לא היו הכלים הטמאים הללו. כשנולדנו הייתה פרנסה - אם לא הייתה פרנסה, היינו מתים מרעב, לא היינו כעת בעולם הזה. עצם זה שאנחנו כעת בעולם הזה, בעוד שלהורים שלנו לא היו את הכלים הללו - רואים מכך שלא הכלים הם אלה שמביאים לנו פרנסה"

האדמו"ר לחסידים: זו ההוכחה שהסמארטפונים לא מביאים פרנסה
הרבי מתולדות אברהם יצחק בהבדלה צילום: יהושע פרוכטר

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק נשא אתמול (שני) דברים חוצבים להבות אש נגד פגעי הטכנולוגיה, במהלך עריכת השולחן לרגל 'זאת חנוכה'.

האדמו"ר פתח את דבריו בענייני קדושה, ואמר כי הנרות שהדליקו בימי החנוכה ישמרו עלינו, כאשר יקפידו על שמירת עיניים ובפרט "עם הכלים הטמאים ששוברים את כלל ישראל. הם החריבו חלק גדול מעם ישראל. אפילו לא קולטים כמה משפחות נהרסו בגלל הכלים הללו. אלפי יהודים התקלקלו בגלל הכלים הטמאים".

"זה בטוח שמי שיש לו את הכלים הללו, אפילו עם הכשר, אצלו הנרות לא דולקים. הכלים מכבים את הנרות. אם יהודי רוצה שהנרות ידלקו אצלו, שיזרוק קודם את הכלים. לא צריכים אותם", אמר הרבי.

כאן הסביר האדמו"ר לחסידים מדוע המכשירים הלא-כשרים אינם מביאים פרנסה: "אנשים חושבים שזה מביא פרנסה. אם זה מביא פרנסה, לא היינו חיים בעולם. כי לאבותינו לא היו הכלים הטמאים הללו. כשנולדנו הייתה פרנסה - אם לא הייתה פרנסה, היינו מתים מרעב, לא היינו כעת בעולם הזה. עצם זה שאנחנו כעת בעולם הזה, בעוד שלהורים שלנו לא היו את הכלים הללו - רואים מכך שלא הכלים הם אלה שמביאים לנו פרנסה. הכלים מביאים את היצר הרע. הכלים מכבים את כל הנרות".

האדמו"ר שוב חזר ואמר: "מי שרוצה שהנרות ידלקו - שיעיף את כל המכשירים הללו, שלא יהיה לו חלילה וחס דברים שלא צריכים ודברים שאסורים. לשבור את כוחות הרע. לשבור את כוחות היוונים".

בסיום אמר האדמו"ר על המילים "וכתבנו בספר החיים למענך אלוקים חיים" - "אם חיים, חלילה וחס, עם המכשירים הללו אז לא חיים עם האלוקים. חושבים שזה החיים, הוא חושב שהוא חי עם זה שהוא מסתכל את מה שאסור. לא, זה 'רשעים שבחייהן קרויין מתים'", אמר הרבי.

לסיום בירך האדמו"ר את החסידים בברכת 'גמר חתימה טובה', על פי מה שציין בעל ה'בני יששכר' ובספרים נוספים ש'זאת חנוכה' הוא זמן של גמר חתימה טובה. "שיזכו ל'וכתבנו בספר החיים למענך אלוקים חיים'".

תולדות אברהם יצחק פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד