י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי' • הרפורמים צוהלים

עליית מדרגה: הפגישה הדרמטית של בכיר ממשלת ישראל בדרך לחילול הכותל

חשיפת 'בחדרי חרדים': לראשונה מאז 2016, אז אושר מתווה הכותל, ארוגני הרפורמים חוזרים לשולחן הדיונים ופוגשים את מזכיר הממשלה שהביע רצון ליישם את המתווה • ארגוני הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל משדרים אופטימיות "מצאנו אוזן קשבת" • עוד צעד בדרך ליישום 'מתווה פשרת הכותל' | הסיפור המלא 

עליית מדרגה: הפגישה הדרמטית של בכיר ממשלת ישראל בדרך לחילול הכותל
עזרת ישראל צילום: פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': לראשונה מאז שנת 2016, נפגשו אחרי הצהרים נציגי הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל עם נציג ממשלתי במטרה לקדם את מתווה הכותל, שבארגונים משדרים שביעות רצון מהמפגש שלדעתם מהווה קידום משמעותי לקראת יישום המתווה שיפגע בקדושת הכותל.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מזכיר הממשלה שלום שלמה, נועד לפגישה עם נציגי הארגונים בלשכת ראש הממשלה בירושלים. על פי מקור שנכח בפגישה, מזכיר הממשלה הביע רצון כנציג הממשלה לקדם את יישום המתווה והצדדים סיכמו להמשיך בשיחות ולהיפגש שוב בשבועות הקרובים. בעבר מזכירי הממשלה היו אלה שפעלו ליישום המתווה ומזכיר הממשלה לשעבר היה זה שגיבש את התוכנית.

בתום הפגישה בארגונים הביעו שביעות רצון מהמפגש שהגיע בהמשך לפגישה שקיימו בשבוע שבער עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. מנכ"לית התנועה המסורתית, רקפת גינסברג אמרה: "השיחות לקידום מתווה הכותל נמשכות ביתר שאת", שלדבריה, "אנו מאמינים ומצפים כי השיחות יימשכו במלוא המרץ על מנת להביא אחת ולתמיד לפתרון אשר ייצר שלווה וביטחון לכל מתפלל ומתפללת במקום הקדוש לעם היהודי".

סיקור נרחב ב'בחדרי חרדים': 

נחשף לראשונה • שלוש קומות ענק: כך יראה הכותל הרפורמי

איילת שקד נגד פשרת מתווה הכותל: "צריך להישאר מקום קדוש"

כך ייושם 'מתווה הכותל': המספרים, המשמעויות והתקציבים • מיוחד

פרסום ראשון: מזכיר הממשלה ייפגש עם נציגי ארגוני הרפורמים

פרסום ראשון: הנשיא נועד עם ארגוני הרפורמים

הרפורמים מזהים הזדמנות להישגים ומזנקים פן יאחרו • חשיפה

נשות הכותל סיכמו אף הן את המפגש והתקשו להסתיר את האופטימיות, "אנחנו מודות למזכיר הממשלה על הפגישה החשובה, שמעידה על רצונה וכוונתה של הממשלה לקדם את מתווה הכותל ולהביא לשינוי ההיסטורי בכותל. יצאנו אופטימיות מהפגישה", שהם הוסיפו, "זו שעה היסטורית עבור ממשלת ישראל ליישם את מתווה הכותל ולהביא לשלום במקום ואנו תקווה כי ממשלת ישראל אכן תפעל בהקדם האפשרי ליישומו המלא של המתווה".

בתנועה המסורתית אמרו כי מצאו בפגישה "אוזן קשבת", ובירכו על "גישתו הרצינית של מזכיר הממשלה לקידום פתרון ראוי בנושא הכותל. אנו מצפות להמשך שיח פורה עם הממשלה בשבועות הקרובים בעניין. המצב הנוכחי בעזרת ישראל", נמסר.

מתווה הכותל מזכיר הממשלה בחדרי חרדים שלום שלמה נשות הכותל הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד