י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יטלטל את הקואליציה?

סאגת מתווה הכותל: המדינה מבקשת לדחות את ההכרעה בחצי שנה

זה היה נראה ממש קרוב ליישום ובלתי נמנע, אך נראה כי הלחץ עושה את שלו וגם הממשלה הנוכחית שהרפורמים מרגישים בה בני בית, מקבלת פיק ברכיים ומבקשת מבג"צ לדחות את ההכרעה בדבר יישום מתווה הכותל בחצי שנה נוספת. המהלך עשוי אולי לטלטל את הקואליציה

סאגת מתווה הכותל: המדינה מבקשת לדחות את ההכרעה בחצי שנה
פלאש90

סאגת מתווה הכותל לא נמצא רק על שולחן הממשלה והקואליציה, אלא גם על שולחנם של שופטי בג"צ, שמבקשים להכריע בעתירה של הארגונים הרפורמים, המבקשים ליישם את מתווה הכותל כפי שאושר בשנת 2016.

בתשובת המדינה שהוגשה הערב (שלישי) על ידי הפרקליטות, עליו חתום גם מזכיר הממשלה שלום שלמה, נכללת בקשת דחייה נוספת בחצי שנה, לפני ששופטי בג"צ יכריעו בנושא.

בתשובת הצדדים, ממשלת בנט מצדדת בעמדת הממשלה היוצאת כפי שהועברה לבג"צ בעבר, לפיה ישפצו את הרחבה הקיימת, והניהול לא יעבור לידי ארגוני הרפורמים אלא יישאר בידי חברה ממשלתית.

בתשובת המדינה מציינים כי הם מקיימים וימשיכו לנהל שיח עם כלל הגורמים הנוגעים לכותל, ושכעת המאמצים מתמקדים בקידום השיפוץ שנמצא על שולחנה של הוועדה בעיריית ירושלים, עליה הם עמלים בחודשים הקרובים.

תשובת המדינה למעשה דוחה גם את ההכרעה הפוליטית בנושא יישום מתווה הכותל, שכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' מעורר גם סערה בתוך הממשלה והקואליציה, מחד הרפורמים שמבקשים לנצל את כוחם בממשלה הנוכחית שאולי לא תשוב ולחוצים לקדם אותו, ומנגד השרים איילת שקד, מתן כהנא וזאב אלקין שמתנגדים.

כעת עם תשובת המדינה, הדבר צפוי להסעיר את הממשלה והקואליציה, מצד אלו שמבקשים לקדם את יישום המתווה כבר בחודשים הקרובים, מחשש שתכף הממשלה תיפול והחרדים יחזרו לשלטון.

הרפורמים הכותל הרפורמי התנועה הרפורמית מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד