י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרצח שגרם לתקריות דיפלומטיות

רוצחו של העיתונאי שהסעיר את העולם נעצר בפריז

כארבע שנים אחרי רצח העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י בשגרירות סעודיה בטורקיה שהסעיר את העולם כולו, נעצר חשוד במעשה על אדמת צרפת | העצור הינו מאנשי המשמר המלכותי בסעודיה

רוצחו של העיתונאי שהסעיר את העולם נעצר בפריז
ג'מאל ח'אשוקג'י צילום: ויקיפדיה

משטרת צרפת עצרה את חאלד עאיד אל-עותייבי, בן ה-33, החשוד במעורבות ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י ב-2018, רצח שהוביל לתקריות דיפלומטיות רבות והסעיר את העולם כולו במשך חודשים.

חאלד עאיד אל-עותייבי, נעצר היום (שלישי) בנמל התעופה 'שארל דה גול' בפריז. כך מדווחים כלי תקשורת בצרפת. הוא אחד מ-26 סעודים, המבוקשים על ידי טורקיה בשל רציחתו של העיתונאי. האיש הינו מאנשי המשמר המלכותי הסעודי לשעבר, בן 33, נסע עם דרכון על שמו האמיתי, ונעצר.

חשוקג'י, מבקר בולט של המשטר הסעודי, נרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר 2018. הרצח עורר סערה עולמית ופגע בתדמיתו של שליט סעודיה בפועל, יורש העצר מוחמד בן סלמאן. אשר הכחיש כל קשר.

ג'מאל חשוקג'י, אז בן 59, היה אזרח סעודי שעבד ככותב טורי דעה ב'וושינגטון פוסט', הוא היה מעביר ביקורת קשה על בית המלוכה, והסעודים כעסו עליו מאד. לפי הדיווחים אז, הם פיתו אותו להגיע לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר 2018, והרגו אותו על ידי צוות של סוכני מודיעין עם קשר הדוק לנסיך מוחמד בן סלמאן, גופתו פורקה בעזרת מסור עצם, כך על פי גורמים אמריקניים, והשרידים מעולם לא נמצאו.

חשוקג'י הגיע לקונסוליה הסעודית כדי לקבל מסמכים רשמיים של גירושין, כדי שיוכל להתחתן שוב, אך לטענת הטורקים, בתוך הבנין היו 15 שכירי חרב שסעודיה הטיסה לטורקיה, והם אלו שסייעו ורצחו את העיתונאי.

רצח מחריד עיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד