ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מפגן כוח

אלפים במחאה נגד הממשלה: "הגיע הזמן שהימין יצא לרחובות"

אלפי מצביעי ימין התכנסו הערב להפגין בכיכר הבימה שבתל-אביב נגד הממשלה והרפורמות בנושאי דת-ומדינה | המפגינים קראו למען המשך קיומה של ה'מדינה היהודית' ותקפו את ראש הממשלה בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס | חברי כנסת מגוש נתניהו נכחו ונאמו: "קמה ממשלה בישראל שמוכרת דבר יום ביומו את הכל"

אלפים במחאה נגד הממשלה: "הגיע הזמן שהימין יצא לרחובות"
מחאת הימין בת"א צילום: איציק שאג

אלפי אנשים קיימו הערב (שלישי) מחאה נגד הממשלה והעומד בראשה, נפתלי בנט, והתנהלותה בימים האחרונים, במה שנראה כמו מפגן כוח הגדול של הימין מאז כינון הממשלה.

המפגינים התכנסו ב'כיכר הבימה' שבתל-אביב לעצרת מחאה שכותרתה "רוצים מדינה יהודית", לאור הרפורמות והתוכניות השונות בענייני דת-ומדינה. בין המשתתפים נכחו חברי כנסת מהאופוזיציה מגוש נתניהו, רבנים ואישי ציבור.

"הגיע הזמן שגם הימין יצא לרחובות", אמר ח"כ אמיר אוחנה, שר המשפטים ולביטחון פנים לשעבר, לתקשורת שהגיעה לסקר את העצרת. "ראינו יותר מדי זמן הפגנות מלאות בשנאה, עם נשמות שחורות ועם דגלים שחורים, עם הרבה הרבה רוע ופה אנחנו רואים הפגנה שהיא כולה אהבת ישראל ואהבת עם ישראל. באנו לומר עד כאן".

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף בנאומו בעצרת המחאה: "קמה ממשלה בישראל שמוכרת דבר יום ביומו את החוסן הלאומי למועצת השורא, את השבת למירב מיכאלי וחבריה המתייוונים, את הכשרות והגיור לליברמן, בליאק ומלינובסקי שנלחמים מלחמת חורמה ביהדות, ואת שריד בית מקדשנו לרפורמי קריב וחבר מרעיו".

"זו המלחמה הקשה ביותר. בשביל כסא, בשביל ג'וב, הם מוכנים להרוס במו ידיהם את הזהות היהודית שהיא היא, החוסן הלאומי שלנו", הוסיף.

יו"ר 'עוצמה יהודית', חבר הכנסת איתמר בן-גביר קרא למפגינים: "אנחנו צריכים לצאת לרחובות, להגיד רוצים כאן מדינה דמוקרטית, רוצים ממשלת ימין מלא מלא רוצים שלטון, רוצים ניצחון".

הרב יצחק בצרי, ממקימי ישיבת המקובלים 'השלום' בירושלים, נשא גם הוא דברים בעצרת ואמר: "אנחנו רוצים רק לפי החוק שהשם יעזור לנו שלא יוכלו להחריב את העם היהודי. שהעם היהודי יהיה חי וקיים".

‏"עומד לו הממונה על ענייני הדת, לא מתחשב בגדולי ישראל והרבנים הראשיים, והולך עם כמה רבנים, שבלשון הרב אריאל, זוטרים וחריגים - ועם זה רוצה לעקור את הרבנות הראשית!", תקף גם גם הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן בנאום חוצב על הדוכן.

במהלך העצרת הונפו דגלי ישראל, ושלטים עם מסרים שונים נגד הממשלה וחבריה, מידי פעם גם נשמעו קריאות מהקהל נגד הממשלה ובייחוד נשמעה הסיסמה "בנט הביתה" ו"החזירו לנו את הדמוקרטיה".

לטענת המארגנים, 20 אלף איש הגיעו למחאה, שבמהלכה חולקו סרטים כחולים למפגינים, בדומה לסרטים הכתומים שחולקו במחאת ההתנתקות, כשהכוונה לחלק נוספים בחודשים הקרובים בכל רחבי הארץ.

עצרת מחאה הפגנת פעילי ימין ממשלת בנט לפיד הבימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד