י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות חיסון בנו של רה"מ?

משרד הבריאות משנה את הנהלים באשר לילדים מחלימים

מומחי הבריאות דנו הערב בנוגע לחיסון ילדים מחלימים - וקיבלו החלטה שלא להחליט, אלא להמתין עוד כשבועיים שלושה עד שיתקבלו נתונים נוספים | כן הוחלט: הורים אשר רוצים בכך, יהיו רשאים לחסן את ילדיהם במידה וחלפו שלושה חודשים ממועד ההחלמה 

משרד הבריאות משנה את הנהלים באשר לילדים מחלימים
חיסון. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר שדוד בנט, בנו של ראש הממשלה, חוסן כאשר הוא מחלים מקורונה, זאת בניגוד לנהלים - קיים הערב (שלישי) הצוות לטיפול במגיפות (הצט"מ) והוועדה המייעצת לחיסונים, דיון בנוגע למתן חיסוני קורונה לילדים מחלימים בגילאי 5-11.

בסוף הדיון - תמכו רוב החברים שכדאי להמתין עם ההמלצה על חיסון הילדים עד לקבלת נתונים נוספים לגבי השפעת ווארינט האומיקרון על התחלואה, כאשר ההשערה היא שייקח בין שבועיים לשלושה עד לקבלת הנתונים וכן המלצתם. 

בינתיים, ואולי ברקע חיסון בנו של ראש הממשלה בניגוד לנהלים, החליטו חברי הצוות לטיפול במגיפות כי הורה לילד מחלים: 'רשאי' לחסן את ילדו, באם חלפו לפחות 3 חודשים ממועד החלמתו - דבר שעד כה למעט בנו של ראש הממשלה לא התאפשר בנוהל הרגיל. 

בנוסף, הומלץ, כי הורה לילד שאומת כמחלים על ידי בדיקה סרולוגית, רשאי לחסן את ילדו. 

במהלך הדיון, הוצגו נתונים המראים שקבוצות מסוימות של מדוכאי חיסון לא פיתחו תגובה חיסונית לאחר 3 חיסונים ולכן קבעו החברים כי אין מקום לתת להם מנה נוספת. הוחלט לנסח קווים מנחים לחיסון קבוצות של מדוכאי חיסון בהם יש סיכוי לשפר את החיסוניות שלהם על ידי מנה 4.

על פי פרסום ב'חדשות 12', הוחלט בדיון כי ילדים בגילאי חצי שנה ומעלה יוכלו להתחסן, באם קיבלו אישור בוועדת החריגים. 

כל ההמלצות של הצט"מ והועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש. 

חיסון לקורונה חיסון ילדים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד