ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"לא אחזיק מעמד עוד הרבה זמן"

"עוברת ייסורי תופת": הישראלית שעצורה בבלארוס במכתב מצמרר

עוה"ד מאיה רייטן-סטול, שעצורה במינסק שבבלארוס כבר למעלה מחודש, שיגרה מכתב לממשלת ישראל: "אני פונה בתחינה, בזעקה כואבת לבעלי התפקידים המכובדים בממשלה ואחרים לפעול במלוא המרץ ולסיים את הגיהינום שאני עוברת פה. אני לא יכולה להמשיך להיות פה ולא אחזיק מעמד עוד הרבה זמן"

"עוברת ייסורי תופת": הישראלית שעצורה בבלארוס במכתב מצמרר
אילוסטרציה צילום: pixabay

עורכת הדין מאיה רייטן-סטול, שעצורה במינסק שבבלארוס כבר למעלה מחודש, בטענה כי החזיקה 2.5 גרם קנאביס - שיגרה היום (שלישי) מכתב לממשלת ישראל, בו ביקשה ממנה להתערב ולהביא לשחרורה. "אני פונה בתחינה, בזעקה כואבת לבעלי התפקידים המכובדים בממשלה ואחרים לפעול במלוא המרץ ולסיים את הגיהינום שאני עוברת פה", כתבה במכתב שפורסם ב'חדשות 12'. "אני לא יכולה להמשיך להיות פה ולא אחזיק מעמד עוד הרבה זמן", הבהירה.

רייטן-סטול כבר נחקרה מספר פעמים מאז מעצרה והיא מוחזקת במעצר למרות שהסבירה שהקנאביס שנמצא ברשותה הוא ברישיון של משרד הבריאות הישראלי. היא אף רצתה להציג בפניהם מסמכים, אך השוטרים סירבו לעיין בהם.

במכתב, שכתבה רייטן-סטול מתוך תא המעצר בבלארוס, היא פירטה על תנאי המאסר: "חלפו 30 ימים מיום מעצרי ואני עדיין כאן, כלואה בתא של 12 מטרים, יחד עם שלוש בנות נוספות שאינן דוברות את שפתי אלא רוסית בלבד. במשך כל היום אני בתא, למעט שעה ורבע בחוץ בקור".

"אני מקבלת כל יום זריקות לכאבים הכרוניים שיש לי ברגל, שלא ממש עוזרות. בלי התרופות שלי מהארץ אני סובלת מקשיים רבים". היא הוסיפה כי "אני סובלת פה, עוברת ייסורי תופת, מטורפת מדאגות לילדיי, להורי האהובים שאינם צעירים, לדליה קרן, למשרד שלי ולעצם אחריותי ללקוחותיי. אני מנותקת מתקשורת מכל סוג עם העולם שבחוץ ועיניי כבר יבשו מדמעות".

"אני מתגעגעת עד בלי-די לילדיי האהובים עידו וליה, שהבנתי שהם מגלים חוזקה ובגרות יוצאי דופן בנסיבות מציאות חיי וחיינו כמשפחה. המדהימים האלה שלי נותנים לי כוח להמשיך ולהחזיק מעמד פה, אבל גם לחוסן שלי יש את הגבולות שלו והקץ לסיומו קרוב", הוסיפה רייטן-סטול.

"כל יום פה משול לשנה שלמה שחולפת עבורי. האוכל פה לא כשר ואני לא נוגעת בו, השפה האנגלית לא מדוברת פה ואני לבד, נמקה בבית המעצר. מלבד זאת, עצם העובדה שאני עצורה פוגעת בכבודי ובנפשי", הוסיפה.

עו"ד שרון נהרי, המייצג את רייטן-סטול, מסר: "מצבה הרפואי בכי-רע והיא אינה מקבלת את הטיפול הרפואי כנדרש. אנחנו סבורים שהגיע הזמן להתערב ולהפעיל לחץ דיפלומטי, כדי להסביר מה משמעות האישור הרפואי לאישור בקנאביס, שלא מכירים שם. הילדים במצב קשה, היא במצב קשה – נפשית ופיזית, ואנחנו סבורים שהגיעה העת להתערב".

בלארוס קנאביס רפואי עורכת דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד