י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחיר הסנקציות

יותר ממחצית ממטוסי התעופה של איראן הושבתו מחוסר חלקים

"נכון לעכשיו, יותר מ-170 מטוסים מקורקעים בשל היעדר משאבים כספיים והגבלות עקב סנקציות". כך מתמודדת איראן עם הסנקציות שמוטלות עליה בעקבות בניית מערך הגרעין 

יותר ממחצית ממטוסי התעופה של איראן הושבתו מחוסר חלקים
אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר מ-50% ממטוסי הנוסעים של איראן, נמצאים בהשבתה בגלל מחסור בחלקי חילוף, במיוחד מנועים. כך אמר נציג הסחר לתקשורת האיראנית.

בראיון לתקשורת הממסדית, אלירזה ברחור, סגן יו"ר איגוד חברת התעופה 'איראן איירליינס', ביקש סיוע ממשלתי לחברות תעופה לתיקון ורכישת חלקי חילוף. הוא אמר כי מחסור בכסף וסנקציות מנעו עבודות תחזוקה ותיקונים חיוניים בצי המטוסים המזדקן של החברה.

ברחור הוא קפטן חיל האוויר לשעבר שמונה לתפקידי ממשל אזרחיים, על פי הנוהג המקובל על ידי הרפובליקה האסלאמית. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

"נכון לעכשיו, יותר מ-170 מטוסים מקורקעים בשל היעדר משאבים כספיים והגבלות עקב סנקציות", אמר ברחור והוסיף כי אם המגמה הזו תימשך, מטוסים נוספים יהפכו לבלתי מבצעיים בעתיד הקרוב. כזכור ארצות הברית אסרה על מכירת מטוסים וחלקים לאיראן ב-1995, ומכיוון שרוב מטוסי הנוסעים מיוצרים מחוץ לאיראן, חלקים של מאות חברות לא יכולות להיכנס לאיראן, הסנקציות למעשה מונעות מרוב היצרנים למכור חלקי חילוף לאיראן.

בנוסף לאיסור על מכירת מטוסים, ארה"ב גם הטילה מחדש סנקציות בנקאיות על איראן בשנת 2018, שיענישו כל מוסד פיננסי או בנק על התמודדות עם איראן. לכן, תשלומים לחברות תעופה מבוססות יוצאים מהכלל.

איראן סבלה ממחסור במטוסי נוסעים אזרחיים מאז שנות ה-90 והשתמשה במגוון דרכים כדי לשכור מטוסים רוסיים ישנים או לקנות חלקי חילוף באמצעות מתווכים, אך המצב הטכני של הצי שלה הלך והידרדר.

כאשר הסכם הגרעין מ-2015 נכנס לתוקף, הסנקציות על רכישת מטוסים מערביים הוסרו ואיראן החלה במגעים לרכישת מטוסים מבואינג ואיירבוס. כמה מטוסי איירבוס נמסרו, אך ממשל טראמפ החדש לא אישר מעולם מכירה של מטוסים אמריקאים עד שוושינגטון פרשה מהסכם הגרעין במאי 2018 והטילה מחדש סנקציות.

מוקדם יותר השנה אמר ברחור כי חברות התעופה האיראניות נמצאות על סף פשיטת רגל, ואישר כי לספינת הדגל של הממשלה 'איראן אייר' יש חובות של 800 מיליון דולר. הוא גם אמר שללא עזרה ממשלתית, החברות הללו כבר היו פושטות רגל.

מכירת מטוסים מטוסים חלקי חילוף איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד