י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל "תוכן אנטישמי מגעיל"

הערוץ הגרמני מנתק קשרים עם הטלוויזיה הירדנית

ערוץ DW הגרמני החליט לנתק קשרים עם הטלוויזיה הירדנית וזאת בשל "תוכן אנטישמי מגעיל" שמתפרסם בערוץ נגד היהודים וישראל, כולל הכחשת השואה. כבר ביום שישי הושעו ארבעה עובדים בערוץ הגרמני לאחר שהתבטאו באופן אנטישמי והמעיטו בחומרת השואה

הערוץ הגרמני מנתק קשרים עם הטלוויזיה הירדנית
אולפן צילום: pixabay

איגוד השידור הגרמני הבינלאומי 'דויטשה וולה', הודיע ביום ראשון כי הוא מפסיק את שיתוף הפעולה עם הערוץ הירדני 'Roya TV' בגלל חששות לגבי תוכן אנטי-ישראלי ואנטישמי וקריקטורות ברשתות החברתיות שלו.

ערוץ 'דויטשה וולה' פרסם, כי הם נכנסו לשותפות עם 'Roya TV' מכיוון שהמשדר התייחס לנושאים כמו זכויות מיעוטים בירדן וקידום תקשורת של צעירים.

אבל גידו באומהאואר, מנהל בכיר בחברה הגרמנית, אמר שהוא יצטרך לבדוק מחדש את שיתוף הפעולה מכיוון ש"מספר קטעי תוכן המופצים דרך ערוצי המדיה החברתית של הערוץ, בהחלט אינם תואמים את ערכי DW". הוא הוסיף בהצהרה: "אנחנו באמת מצטערים שלא שמנו לב לתמונות המגעילות האלה".

תחקיר נפרד על 'Roya TV', מצא כי התחנה מפיצה תעמולה נגד ישראל במשך שנים. ישראל אף פעם לא מכונה בשמה, אלא תמיד נקראת "הכובש". בנוסף, ישראלים שנרצחו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים מכונים "מתנחלי הכיבוש", בניגוד לפלסטינים שנהרגו במהלך מלחמות או לאחר ביצוע התקפות טרור, המכונים "שהידים". החברה מסרה כי היא "מתרחקת בתוקף מתכנים מסוג זה, ומצטערת על ההערכה הראשונית ש-Roya TV אינה אנטי-ישראלית".

לא נמסרה תגובה מגורמים רשמיים בטלוויזיה הירדנית.

סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי ביום שישי האחרון הודיעה 'דויטשה וולה', בהודעה נפרדת כי היא משעה ארבעה עובדים ופרילנסר אחד, לאחר שגילו כי הם הביעו דעות אנטי-ישראליות ואנטישמיות.

היומון הגרמני Sueddeutsche Zeitung ציטט הערות שהם פרסמו ברשתות החברתיות שנאמרו לכאורה על ידי עובדי הערוץ בשפה הערבית של DW, כולל כאלה שנראו כממעיטים בשואה או מנציחים סטריאוטיפים אנטי-יהודיים.

ירדן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד