י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לצד איסור חסר תקדים

המיליארדר היהודי יחזיר עתיקות בשווי 70 מיליון דולר

מייקל שטיינהרט, מיליארדר אמריקני וממקימי פרויקט 'תגלית', מסר השבוע 180 חפצים עתיקים, גנובים, בשווי 70 מיליון דולר | בנוסף, נאסר עליו לרכוש עתיקות עד סוף חייו

המיליארדר היהודי יחזיר עתיקות בשווי 70 מיליון דולר
ארכיאולוגיה, אילוסטרציה צילום: Pixabay

מייקל שטיינהרט, ממקימי פרויקט "תגלית" ומי שתרם רבות לארגונים יהודיים ולמוסדות שונים בארץ, יחזיר עתיקות גנובות בשווי 70 מיליון דולר ויהיה כפוף לאיסור חסר תקדים לכל החיים על רכישת עתיקות, כך הודיע ​​התובע המחוזי במנהטן ביום שני האחרון.

מייקל שטיינהרט, יהודי בן 81, לא יעמוד לדין פלילי בגין רכישת יצירות שהוברחו באופן בלתי חוקי. מתוך 11 מדינות כולל מצרים, יוון, ישראל, סוריה וטורקיה, כך על פי סוכנות הידיעות AP.

על פי התביעה, "במשך עשרות שנים, מייקל שטיינהרט הפגין תיאבון דורס לחפצים שנגזלו, הלגיטימציה של הפריטים שקנה ​​ומכר, הם נזק תרבותי חמור שנגרם על פני הגלובוס", כך אמר התובע המחוזי סיירוס ואנס ג'וניור, בהודעה לעיתונות. "המרדף שלו אחר חפצי עתיקות, לא ידע גבול גיאוגרפי או מוסרי, כפי שבא לידי ביטוי בעולם התחתון רחב הידיים של סוחרי עתיקות, ראשי פשע, מלביני הון ושודדי קברים שעליהם הסתמך כדי להרחיב את האוסף שלו".

התובעים במנהטן החלו לחקור את אוסף החפצים העתיקים של שטיינהרט ב-2017 ופשטו על משרדו ועל ביתו במנהטן ב-2018, ותפסו כמה יצירות אמנות שלדברי החוקרים נבזזו. על פי התביעה, רבים מהחפצים שרכש, נלקחו מארצות המוצא שלהם בתקופות של מלחמה או מהפכה אזרחית.

הפריטים כללו ראש אייל משנת 400 לפני הספירה, שלטענת התביעה הופיע בשוק הבינלאומי לאחר ביזה בטורקיה. ראשו של האייל מוערך ב-3.5 מיליון דולר, כך אמר התובע המחוזי. היה גם ארגז קטן מהאי היווני כרתים, המתוארך לשנת 1300 לפני הספירה, שלדברי התובעים נרכש מסוחר עתיקות ידוע.

מייקל שטיינהרט עתיקות גנובות סוחרי עתיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד