ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחשובי חסידי גור

איש סודם של המקובלים הנסתרים הלך לעולמו

רבי אל'ה מנהיימר זצ"ל שהיה חביבם של הצדיקים הנסתרים מהעבר והיה חלק מחבורת אנשי הסוד של מקובלי תל אביב בדור העבר הלך לעולמו. היה מחשובי חסידי גור שהיה יושב והוגה בתורת הנסתר

איש סודם של המקובלים הנסתרים הלך לעולמו
רבי אליהו מרדכי מנחם מנהיימר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הידיעה העצובה על הסתלקותו של הרה"ח רבי אליהו מרדכי מנחם מנהיימר זצ"ל מחשובי חסידי גור והוא בן 78 בפטירתו.

רבים התפללו לרפואתו של הרה"ח ר' אליהו מנחם מרדכי בן דבורה איטה שהיה שרוי במצב קשה לאחר שנדבק בקורונה והיה שרוי במצב קשה מאוד עקב סיבוכים מהנגיף. 

המנוח ז"ל נולד בתל אביב בט"ו ניסן תש"ד לאביו הרה"ח רבי משה מאיר מנהיימר זצ"ל, שהיה חסיד נאמן ומשמש של בעל ה'אמרי אמת' זצ"ל ומקורב ה'בית ישראל' מגור זצ"ל.

בבית אביו התארחו מקובלים ואנשי סוד, וכן בבית הכנסת יבנה בתל אביב שהיה המרכז של תל אביב החרדית של ימי העבר, אביו היה בלן במקווה ולשם היו מגיעים גדולי הצדיקים של הדור ההוא.

המנוח ר' אל'ה הכיר אותם בבית אביו והפך למקורבם של חבורת אנשי הסוד בתל אביב, כדוגמת בעל הסנדלר הקדוש, הגאון רבי יוסף וולטוך שהיו צדיקים נסתרים והם סיפרו לו את הסודות וכיבדו אותו והוא למד עמם את תורת הקבלה. 

הוא היה נוסע עמם לקברי צדיקים, ופעמים רבות היה יושב ומספר מהם עובדות והנהגות שהפכו ברבות השנים לספרים על הצדיקים הנסתרים.

היה קשור גם לאדמו"רי בית גור, והיה מגיע להסתופף בחצר החסידות בירושלים כמו כן הסתופף בחצר חסידות קוזניץ.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים', על אדם מיוחד ודמות מרתקת שכל כולו תורה וחסידות, שהיה יושב והוגה בתורה עם תפילין במשך שעות רבות.   

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך את רעייתו שתחי' בתו של הרה"ח רבי יחיאל דוד קורנפלד זצ"ל, בנים ובנות חתנים וצאצאים.

מסע הלוויה היום בשעה 13:00 בצהריים מביתו רחוב הרב הירש 14 דרך בית החסידים גור ברחוב הרב דסלר 8 לבית החיים ירקון שער פתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות גור הלוויה הסנדלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד