ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נאום חריף בטיש

האדמו"ר מקרלין: "אברכים יושבים באוטובוס ומסתכלים במכשירים"

האדמו"ר מקרלין סטולין נשא דברים בטיש 'זאת חנוכה' ועורר על הטכנולוגיה המתקדמת: "מי שלא יכול להימנע מחטא - שיזרוק את המכשיר, תרחמו על עצמכם ותרחמו על הילדים שלכם - תתנהגו כ'ערליכע יודן'. להשתמש עם המכשיר רק למה שנחוץ ולא לדברים אחרים"

האדמו"ר מקרלין: "אברכים יושבים באוטובוס ומסתכלים במכשירים"
חסידי קרלין מתפללים ברחבת ביהמ"ד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האדמו"ר מקרלין סטולין מסר בטיש 'זאת חנוכה' שנערך במתנ"ס בעיר ביתר משא חיזוק לחסידיו, במהלכו עורר אותם בעניינים הטעונים חיזוק.

בתמליל שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' הרבי הרחיב בעניין לימוד "עיון" ועניין ידיעת התורה. לאחר מכן הרחיב על עניין התפילה, שיבח את החסידים על התפילה בשבת שחלפה, וביקש מהם לא להסתובב ב"פאליש" (בכניסה לבית המדרש י.ש.) בשעת התפילה.

מחלוקת ודאגה לזולת: "מגעיל לשמוע על כל המחלוקות"

האדמו"ר גם הביע את הכאב שלו על עניין "אהבת חברים", ואמר כי שומעים לאחרונה אנשים שמרכלים אחד על השני ו"זה מגעיל מאוד". לדבריו, "אם היו חושבים יותר אחד על השני, לא היו כל כך הרבה בחורים ובחורות מבוגרים שטרם מצאו את זיווגם. איך יכול להיות שלא חושבים אחד על השני? כשמישהו מחכה לשידוך, זה כאב בלתי נתפס, או כשמישהו מתקשה בפרנסה - כל אחד יכול לעזור במשהו".

לאחר שעורר על עניין "אהבת חברים" אמר האדמו"ר כי הוא רוצה לעבור מעניין "עשה טוב" לעניין "סור מרע" ועבר לדבר על פגעי הטכנולוגיה.

פגעי הטכנולוגיה: מי שלא יודע איך להימנע מחטא, שלא ישתמש עם המכשיר גם אם זה נחוץ

"זה לא סוד שאנחנו מתייחסים לענייני הטכנולוגיה בצורה קצת שונה, מרבים אחרים", אמר הרבי לחסידיו, "אבל כבר אמרנו הרבה פעמים שזה רק לגבי מה שנחוץ ומה שצריך. וצריכים להיות זהירים. זה לא משחק וזה לא צעצוע".

לדבריו, "שומעים לא-פעם שרואים אברך משלנו צועד ברחוב או יושב באוטובוס ומסתכל לתוך המכשירים".

הרבי הבהיר: "המכשיר זה משהו שנועד לדברים נחוצים. יש הרבה דברים שאין ברירה, וצריכים להשתמש עם המכשיר, אבל צריכים להשתמש בזה רק לדברים דחופים וחשובים".

"וזה רק למי שלא חוטא", הצהיר האדמו"ר, "ומי שלא יכול - שבאמת לא ישתמש עם המכשירים. גם אם זה נחוץ. זה רק למה שצריך, ולא לשום שימוש אחר".

הרבי התייחס גם לבעיות שמתעוררות במשפחה בעקבות פגעי הטכנולוגיה: "זה לא רק לגבי דברים האסורים, אלא שומעים לא-פעם על אברכים שכל הבית שקוע רק בזה. לא רואים לא את הבית, לא את הילדים ולא כלום. איך הם לא מתביישים בעצמם?".

"בן אדם צריך להיות קשוב לצרכי הבית. להיות קשוב לילדים. הוא צריך לחנך את הילדים. יותר מהכול - הילדים לומדים ועושים את מה שהם רואים אצל ההורים. זה לא רק מה שאומרים לילדים, אלא גם מה שעושים בפני הילדים. אם רואים שהאבא משחק עם הצעצוע - איזה פנים יש לזה ומה לומד מכל הבן? וכמה שרק ידבר על מה שצריך - מה זה שווה אם הבן רואה את מה שקורה עם אביו באמת?", אמר הרבי.

"תרחמו על עצמכם ותרחמו על הילדים שלכם - תתנהגו כ'ערליכע יודן'. להשתמש עם המכשיר רק למה שנחוץ ולא לדברים אחרים", ביקש האדמו"ר.

לשמור על הנקיות: "למה הבתים בשכונה מוזנחים ומלוכלכים?"

לסיום ביקש האדמו"ר מחסידיו לשמור את בית המדרש נקי ומצוחצח, כפי שהקפידו אדמו"רי השושלת זי"ע. האדמו"ר אמר גם כי רואים בבתי השכונה, בה מתגוררים חסידיו, כי הבתים מלוכלכים ומוזנחים. הוא שאל "למה זה אמור להיות ככה?". לדבריו, רחובות השכונה, ובנייני המגורים חייבים להיות מטופחים ונקיים.

קרלין סטולין פגעי הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד