ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מדיף ריח פוליטי?

סקר: זו הדעה של רוב הציבור בנוגע למשפט נתניהו

סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה מעלה: רוב הציבור חושב כי משפט נתניהו נובע ממניעים פוליטיים. 51% מהנשאלים סוברים כי על ישראל לתקוף צבאית את מתקני הגרעין באיראן גם ללא הסכמת ארה"ב

סקר: זו הדעה של רוב הציבור בנוגע למשפט נתניהו
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

סקר שמפרסם היום (רביעי) 'מדד הקול הישראלי' של 'המכון הישראלי לדמוקרטיה', מצביע על העובדה שרוב הציבור חושב כי משפט נתניהו הוא שימוש בהליך המשפטי למטרות פוליטיות. 

לפי התוצאות, 42% מהציבור חושב כי משפט נתניהו הוא שימוש בכלי המשפטי למטרה פוליטית, רק 39% מהנסקרים לא הסכימו לטענה שהמשפט של ראש הממשלה לשעבר, ממניע פוליטי.

מפילוח נתוני המשיבים בסקר עולה כי רוב מצביעי מפלגות האופוזיציה חושבים שמשפט נתניהו הוא שימוש בכלי המשפטי למטרה פוליטית, מנגד, כצפוי, רוב תומכי מפלגות הקואליציה חושבים שמשפט נתניהו אינו ממניעים פוליטיים.

נושא נוסף עליו נשאלו הנסקרים היה הנושא האיראני. 54% מהמשיבים סוברים כי איראן מהווה סכנה קיומית, במידה רבה או רבה מאוד, על ישראל, רבע מהמשיבים סבורים שהסכנה מכיוון איראן 'בינונית' ורק 13% מהמשיבים סוברים כי הסכנה מאיראן מועטה.

גם כאן, בפילוג המשיבים לפי מגזר, אין הפתעות: 62% מהציבור הישראלי חושבים שאיראן מהווה סכנה קיומית על ישראל, מנגד, מגזר הערבי רק 19% סוברים כי איראן מהווה סכנה קיומית.

תקיפה באיראן: 51% מהנשאלים סוברים כי על ישראל לתקוף צבאית את מתקני הגרעין באיראן גם ללא הסכמת ארה"ב. רק 31% מהמשיבים לא הסכימו שצריך לצאת לפעולה צבאית ללא הסכמת ארה"ב. 

המכון הישראלי לדמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד