ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אמא, יש לך סכין בגב"

בעלה של הפצועה בפיגוע: "המחבלת - שכנה שלנו. עקבה אחריה ודקרה" | צפו

מוריה כהן, שנפצעה הבוקר בפיגוע הדקירה בשכונת שייח ג'ראח - שוחררה לביתה | בעלה, שיתף: "הסכין הייתה מאוד ארוכה, וברוך ה' לא פגעה באיברים מהותיים" | אחד מילדיה צעק לה: "אמא יש לך סכין בגב" | המחבלת בת ה-14 נחקרת בשעה זו, כמה חשודות נוספות עוכבו לחקירה

בעלה של הפצועה בפיגוע: "המחבלת - שכנה שלנו. עקבה אחריה ודקרה" | צפו
הבעל, מעצר המחבלת צילום: פלאש 90, דוברות הדסה

מספר שעות לאחר שאשתו מוריה נפצעה בפיגוע הדקירה בשכונת שייח ג'ראח בבירה, יצא דביר כהן אל המצלמות מחוץ לבית החולים הדסה הר הצופים בו היא מטופלת וסיפר: "משפחת המחבלת גרים ממש מולנו, בשמעון הצדיק". 

כפי שדווח מוקדם יותר הבוקר (רביעי), האישה בשנות העשרים לחייה, נפצעה ע"י מחבלת סמוך לקבר שמעון הצדיק. המחבלת נעצרה שעה קלה לאחר האירוע בבית ספר סמוך לזירת הפיגוע. בצהריים הודיע בית החולים כי הפצועה שוחררה לביתה. "פצועת פיגוע הדקירה, מוריה כהן, אשר פונתה הבוקר אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, לאחר שטופלה על ידי צוותי כירורגיה ורפואה דחופה", נמסר מבית החולים.

בעלה של הפצועה סיפר כי בזמן הפיגוע הוא שהה במילואים ושב במהירות אל אשתו. "שמעתי על הפיגוע בעיקר מאשתי, וגם מהתקשורת" אמר. הוא הוסיף כי הבוקר אשתו יצאה מביתה, כאשר המחבלת ככל הנראה עקבה אחריה, ונצמדה אליה במהלך הדרך - בעוד אשתו נמצאת עם חמשת הילדים. "היא הגיעה לצומת לא רחוק מהבית שלנו, שם התנפלה עליה המחבלת ודקרה אותה", סיפר. 

דביר המשיך לגולל את פרטי האירוע על פי מה ששמע מאשתו: "היא אמרה לי שאחד הבנים שלנו צעק לה, 'אמא יש לך סכין בגב, אמא יש לך סכין בגב', אך בסיעתא דשמיא גדולה, ממש נס, המחבלת כנראה נבהלה מהסיטואציה וברחה. מדובר בנס גדול כי היו שם חמשת הילדים שלי, ואם חס וחלילה היא הייתה ממשיכה - אני לא יודע איפה זה יכול להיגמר". 

המחבלת בת ה-14, התגוררה עם משפחתה ממש מול ביתם של בני המשפחה. "אני יודע מי הם, הם גרים מולי", סיפר והוסיף בהומור: "אני לא חבר שלהם ולא מבקש מהם ביצים וחלב". "בחצי שנה האחרונה האזור שלנו חם באירועים, אך אנחנו כבר רגילים לזה", שיתף דביר כהן, בעלה של הפצועה. 

בסיום דבריו, מסר דביר, כי אשתו מוריה מרגישה טוב ובעזרת השם צפויה להשתחרר היום: "ברוך השם הסכין הייתה מאוד ארוכה ולא פגעה באיברים פנימיים". והוסיף בציניות: "היא אומרת שהפיגוע יותר קל מלידה". 

בתוך כך, המחבלת בת ה-14 שביצעה הבוקר את פיגוע הדקירה סמוך לקבר שמעון הצדיק, נחקרת בשעה זו ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בד בבד, המשטרה עיכבה לחקירה ותשאול גם מספר נשים מסביבתה של החשודה.

המחבלת נעצרה בתוך מוסד חינוכי הנמצא מאות מטרים ממקום הפיגוע, בתום מצוד משטרתי שכלל סריקות על הקרקע בסיוע מסוק משטרתי. מתחקור ראשוני עולה כי האישה שחצתה את הכביש יחד עם ילדיה, נדקרה על ידי הצעירה באמצעות סכין ומיד לאחר המעשה נמלטה מהמקום.

האישה נדקרה בעת שצעדה עם ילדיה לעבר מוסדות החינוך בשכונת שייח ג'ראח. נערה כבת 14, החשודה כמחבלת, דקרה אותה בגבה ונמלטה מהמקום תוך זמן קצר. כוחות ההצלה פינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים באורח קשה, אך המרכז הרפואי עדכן כי מצבה מוגדר קל.


הסכין. צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר בסיום הערכת מצב שקיים בזירה: "בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר, הגענו למקום בכוחות גדולים והתחלנו בפעולות מהירות לאיתור המחבלת החשודה במעשה כולל סריקות נרחבות והתחקות אחר זהותה ומסלול בריחתה. בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ"ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים הדסה הר הצופים, פרופ' חגי מזא"ה, עדכן עם שחרורה של הפצועה: "פונתה אלינו על ידי מד"א כשהסכין נעוצה בגבה, בדיוק כפי שצריך לפנות במקרה כזה. במזל גדול - למרות גודלה של הסכין, הדקירה בגבה לא הייתה עמוקה ואנו משחררים אותה לאחר הטיפול לביתה".

בעלה של הפצועה, דביר כהן ובני משפחתה שהקיפו אותה מסרו עם צאתם: "אנו מודים בחום לצוות בית החולים הדסה הר הצופים על הטיפול המסור והעוטף, ומאחלים בריאות לכולם".

פיגוע דקירה שייח גארח קבר שמעון הצדיק הדסה הר הצופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד