ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"תפגע קשות בציבור החרדי"

הרפורמה שתוביל להתעצמות גל הצינתוקים והספאם לחרדים

שר התקשורת יועז הנדל יוזם מהלך לביטול דמי הקישוריות בטענה שכך תעבור מן העולם תופעת הצינתוקים המציקה, מעיון בחו"ד הרשמית מתברר כי המשרד עצמו מודע לכך שהמהלך רק יביא להתעצמות שיגור הודעות הספאם

הרפורמה שתוביל להתעצמות גל הצינתוקים והספאם לחרדים
בחדרי חרדים

בחודשים האחרונים פועלים במשרד התקשורת להוביל רפורמה לביטול דמי הקישוריות, בטענה שכך יחסכו את תופעת הספאם והצינתוקים מקווי תוכן והתרמות למיניהם המטרידים את מחזיקי הטלפון הכשר. כאשר לא ירוויחו על דקות שיחה, טוענים במשרד התקשורת, לא תהיה מוטיבציה להוציא צינתוקים לנמענים.

נשמע פשוט? מתברר שהמציאות הפוכה לחלוטין והרפורמה תביא להתעצמות שיגור הודעות הספאם ולמטרדי ספאם רבים. מי שמודה בכך הוא משרד התקשורת עצמו שבנייר עמדה רשמי שהגיש לטובת המהלך מבקש להחריג את הודעות ה-SMS בטענה – תקשיבו טוב: "בשל חשש מהתגברות תופעת הספאם בהודעות SMS". כלומר, במשרד התקשורת מבינים שביטול דמי הקישוריות לא רק שלא יוביל להפסקת תופעת הספאם אלא דווקא להתעצמותו.

ההיגיון במקרה הזה הוא פשוט מאוד: כיום ישנה עלות יחסית גבוהה לכל הוצאת שיחה בתפוצה רחבה כפי שנוהגים לעשות רבים מארגוני הצדקה וגופים שונים. למרות העלויות הכבדות שנגרמות כתוצאה מהצורך לשלם את דמי הקישוריות התופעה נחשבת לרחבת היקף ומציקה לכלל מחזיקי הטלפון הכשר שמתמודדים עם אינספור שיחות ספאם מטרידות של התרמות ופרסומות. כעת שוו בנפשכם שהפעולה אינה עולה אגורה שחוקה, חינם אין כסף מתאפשר לכל החפץ בכך לשגר הודעה בתפוצה של מיליוני מספרים, הרי אין ספק שהתופעה רק תתעצם ותתגבר והמטרד של היום יהפוך לבלתי נסבל.

מה שמדהים בכל המהלך הוא ההבנה של משרד התקשורת שאם יורידו את דמי הקישוריות בהודעות טקסט הדבר יוביל להצפה של הודעות ספאם ואילו כאשר מדובר בשיחות טלפוניות, שם לא רק שהדבר אינו מהווה שיקול אלא להיפך, המשרד מנופף בביטול תופעת הצינתוקים כהישג שתניב הרפורמה המתוכננת.

גורמי מקצוע הבקיאים בתחום טוענים כי הדבר מלמד על חוסר הבנה בסיסי ביותר של משרד התקשורת בהתנהלות שוק הסלולר החרדי. "לבוא ולומר שביטול דמי הקישוריות יבטל את הצינתוקים זה דבר מגוחך וחסר היתכנות. להיפך, כל ילד יוכל להוציא הודעה בלי להתחשב בעלויות שכמעט ולא יהיו, למעט אולי הוצאות תפעול. אנו מקווים ששר התקשורת יבין את משמעות המהלך לעומקו ויתחשב בכלל התרחישים וההשלכות שיהיו כתוצאה מהרפורמה וימנע מהרגולציה שתפגע קשות בציבור החרדי".

צינתוקים הודעת ספאם יועז הנדל משרד התקשורת דמי קישורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד