ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
למרות התערבות בג"צ

פעילות הנציגים החרדים: עוכב הסיוע לעמותות המסיונריים

בפעילות משותפת של חברי הכנסת משה גפני וינון אזולאי, עוכב בוועדת הכספים האישור המקנה הטבות לעמותות מיסיון, זאת בעקבות חומרים חודשים שהוגשו על פעילות העמותה

פעילות הנציגים החרדים: עוכב הסיוע לעמותות המסיונריים
משה גפני וינון אזולאי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכספים דנה הבוקר (רביעי) באישור סעיפי 46 לעמותות, אישור הסעיף מקנה הטבות והקלות לעמותות. בפעילות משותפת של חברי הכנסת משה גפני וינון אזולאי, עוכב האישור לעמותות מיסיון, זאת בעקבות חומרים חודשים שהוגשו על פעילות העמותה.

מדובר במאבק שניהל חבר הכנסת גפני, בעת שעמד בראשות ועדת הכספים, אז הנושא הגיע לדיון בבג"צ, שהכריע כי לוועדת הכספים לא ניתנה הסמכות לפסול עמותות, אך היום כאמור הצליחו החרדים לעכב את העמותה עד לבירור.

כבר בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "אני מגיע לדיון בתחושת לא טובות, אישרנו רשימה אחת בקדנציה הזו, ואני שוב מגלה שיש לוועדה שיקול דעת חלש. לכן ביקשתי את הקמת ועדת המשנה בראשות ח"כ בליאק שתתכנס בשבוע הבא. אני סובר שאו שלוועדת הכספים יש שיקול דעת מלא או שאין לה שיקול דעת ואז היא לא צריכה להיות מעורבת בהליך. אני מקווה שבקרוב נקדם חקיקה בנושא".

ח"כ ינון אזולאי התייחס לאור דבריו של יו"ר הוועדה ל עמותה המסיונרית 'המצפה לישראל': "אני שומע את דברייך, אבל לא מקבל את דברי בג"ץ, איך נותנים לנו להצביע ולא עושים כלום עם ההצבעה שלנו? אם ההצבעה שלנו אז נצביע נגד לעניין העמותה שבסיס פסיקת בג"ץ וזה ילך לבדיקה של הרשות, ואם היא לא שלנו אלא של בית המשפט, אז לא נצביע".

שלומית ארליך, צוות הייעוץ המשפטי לוועדה ניסתה להסביר את עמדת בג"צ: "שיקול הדעת של הוועדה כפי שנקבע, הוא שיקול חלש, בחינה של מסכת עובדתית אם העמותה עומדת או לא עומדת בקריטריונים שקבעה רשות המיסים ברשימת הקריטריונים שלה".

בדיון הציג ח"כ משה גפני חומרים נוספים לעניינה של העמותה, וביקש לצד ח"כ ינון אזולאי כי אלה יבחנו על ידי רשות המיסים, לאור חשש לפעילות מסיונרית כלפי קטינים המנוגדת לחוק. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר נענה לבקשתם והורה לרשות המיסים ומשרד המשפטים לגבש את עמדתם לגבי חומרים אלה והיותם חומרים המגבשים מסכת עובדתית חדשה מזו שדנה בה כבר הרשות בעבר, בטרם תתקבל החלטה בנידון.

ח"כ קושניר אמר: "לא נעשה כאן ציד מכשפות, כל אחד חי בעולם האידיאולוגי שלו, יחד עם זה, אנחנו כאן כדי לבדוק אם המסכת העובדתית נבדקה כראוי או שיש דברים נוספים שראוי לבדוק. כפי שעשינו בפעם הקודמת עם עמותת עד כאן, שח"כ לזימי העלתה סוגיות שהרשות לא בדקה ומקיימים בדיקה נוספת, זה ההליך התקין".

ח"כ משה גפני את בג"צ במהלך הדיון: "הגיע לבג"ץ שפסק שאין לנו סמכות והנוהל לא נכון. אם אין לנו סמכות אז אין לנו סמכות על שום דבר, אפשר לקחת מזכיר שיבדוק את זה. במקרה הזה זה לא בית המשפט, זו עמדת היועץ המשפטי לממשלה, 60 עמודים האיש כתב למה אין לנו סמכות, כנראה שמישהו כתב והוא חתם. אני לא מקבל את זה, אי אפשר לפסול עמותה עפ"י הנוהל הקיים אלא אם כן ארז אורעד אומר שיש בעיות או שאומר חבר ועדה שיש חשד לפלילים. זה עיוות של רצון המחוקק".

מיסיונרים משה גפני ינון אזולאי ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד