ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"פגיעה בכבוד הכנסת"

הפרופ' ששיקר בוועדה ממשיך להסתבך: "לפתוח חקירה פלילית"

הפרופ' ארדון רובינשטיין ממשיך להסתבך: לאחר ששיקר אתמול בוועדת הכספים בכנסת כשניסה להסתיר את העובדה שהוא מייצג את החברה למשקאות, פונה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה, בבקשה לפתוח נגדו בחקירה פלילית | "ביצע דבר המהווה פגיעה קשה מאוד בדמוקרטיה עצמה, באמון הציבור ברופאים, ובציבור" 

הפרופ' ששיקר בוועדה ממשיך להסתבך: "לפתוח חקירה פלילית"
פרופ' ארדון רובינשטיין צילום: צילום מסך

לאחר ששיקר כ-6 פעמים אתמול (שלישי) לחברי ועדת הכספים בכנסת, פנתה היום, התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, לפרקליט המדינה עמית איסמן ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד פרופ' ארדון רובינשטיין, על הופעתו אמש בדיון בנושא מיסוי משקאות ממותקים, תוך ניסיון להסתיר את העובדה כי הוא נציג החברה למשקאות.

בפנייה שביצעו באיכות השלטון אל הגורמים המוזכרים לעיל, נכתב כי יש לפתוח בחקירה פלילית כנגד רובינשטיין בשל ניסיונו להסתיר הן את חוות הדעת שכתב בנושא מיסוי משקאות דיאטטיים והן את שכרו עבור הופעתו בוועדה.

כזכור, למרות שבתחילת הדיון שהתקיים אתמול, ביקש יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר מכלל המומחים שהופיעו בפניה להציג גילוי נאות בטרם יאמרו את דבריהם, רובינשטיין ניסה להסתיר את העובדה שנשכר על ידי החברה למשקאות והודה בכך רק בהמשך.

התנועה לאיכות השלטון פירטה בפנייתה את מהות החשדות וציינה כי "אין ספק שמדובר בהתקשרות הסכמית במסגרת המשפט האזרחי כאמור, בה התקיימה רמת מסוימות אף לעניין הדרך להשגת המטרה הפסולה – הונאת חברי הכנסת והציבור".

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי "התשתית העובדתית העולה משידור הוועדה מעלה חשש כבד כי פרופ' ארדון רובינשטיין ביצע עבירות חמורות, אשר כוונו כלפי ועדת הכנסת וחבריה, הכנסת כולה והציבור, ולפיכך מדובר בפגיעה חמורה בכבוד הכנסת, בעבודה הפרלמנטרית כולה, בכבוד הציבור וזכויותיו היסודיות לשלמות הגוף ובריאות".

"חומרת מעשיו של פרופ' רובישנטיין, לכאורה, מתעצמת נוכח תפקידיו הציבוריים בעבר ובהווה, ונוכח היותו פרופ' לרפואה המתמחה בתחום מחלת הסוכרת; וכן כאמור נוכח מעמדה של הכנסת וחבריה. כל אלה נפגעו קשות, דבר המהווה פגיעה קשה מאוד בדמוקרטיה עצמה, באמון הציבור ברופאים, ובציבור".

לאור כל האמור, ביקשה התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה פלילית כנגד פרופ' רובינשטיין בחשד למרמה והונאת הכנסת והציבור.

וועדת הכספים משכן הכנסת אלכס קושניר התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד