ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חודשיים לאחר ההשקה

הרשויות בארה"ב פתחו בחקירת הרשת החברתית של טראמפ

פחות מחודשיים חלפו מאז נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הודיע על השקת הרשת החברתית החדשה - "האמת החברתית" שתהווה תחליף לרשת החברתית הפופולרית "טוויטר", כעת ע"פ הדיווחים פתחו הרשויות בארה"ב בחקירה כנגד החברה

הרשויות בארה"ב פתחו בחקירת הרשת החברתית של טראמפ
טראמפ בהצהרה בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

לאחר פחות מחודשיים להכרזה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ על הקמת הרשת החברתית החדשה Truth Social ועל הנפקתה בנאסד"ק, כלי תקשורת בארה"ב מדווחים ע"כ ששתי רשויות רגולטוריות אמריקניות מרכזיות פתחו בחקירות של ההנפקה שמתכננת "האמת החברתית" (TRUTH Social) – הרשת החברתית האלטרנטיבית הימנית של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ.

הרשת החברתית החדשה שטראמפ הכריז על הקמתה, באה בתגובה לאחר שחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו הושעו ללא הגבלת זמן בשנה שעברה, על רקע הפריצה לגבעת הקפיטול שבו האשימו אותו כגורם המרכזי שאחראי לכך עקב התבטאויותיו ברשתות ע"כ שהבחירות האחרונות נגנבו ממנו באמצעות הונאה.

החברה החדשה שהוקמה על ידי טראמפ, בשם "קבוצת טראמפ מדיה וטכנולוגיה" הכריזה באמצע חודש אוקטובר על כך שבקרוב תציע לעולם, ובעיקר לשמרנים ולרפובליקנים, את הפלטפורמה - "האמת החברתית" החברה שזכתה להישג מדהים, כשבשבוע האחרון הצהירה TMGT כי גייסה מיליארד דולר ממשקיעים וזאת אל אף שהפלטפורמה עדיין לא עלתה.

אלא שכעת לפי דיווחים, החברה השותפה של טראמפ Digital World Acquisition Corp (ר"ת DWAC) קיבלה בקשות מידע מרשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, ומרשות השוק הפיננסי, Finra, להעביר אליהן חומרים אודות עסקיה, במה שמסתמן כחקירות שהשתיים פתחו בעניין. ה-SEC דרשה, בין היתר, מידע על ישיבות דירקטוריון וזהותם של משקיעים מסוימים, בעוד ש-Finra ביקשה מידע על פעילות המניות הקודמות של DWAC. 

בסוף שבוע האחרון הודיעו שתי החברות כי בנוסף לסכום שגויס ע"י המשקיעים, מצאו משקיעים נוספים בעלי עוצמה כלכלית שיתמכו ברשת המקוונת המתוכננת של טראמפ, הגופים הרגולטוריים באמריקנים כנראה הרימו גבה והחליטו לבחון במה בדיוק מדובר ומה עומד מאחורי ההנפקה המתוכננת.

 

רשת חברתית חקירה דונלד טראמפ טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד