ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פעולת הסחה?

אתר הביטוח הלאומי הושבת בשל התקפת סייבר

חודשיים לאחר מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה - התבצעה היום מתקפה על אתר הביטוח הלאומי, האתר הושבת | המוסד לביטוח לאומי: אין חשש לפריצת מאגרי מידע" | מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "יש לוודא שלא מדובר בפעולת הסחה לאירוע משמעותי יותר" 

אתר הביטוח הלאומי הושבת בשל התקפת סייבר
המוסד לביטוח לאומי צילום: Nati Shohat/Flash90

מתקפות הסייבר על גופים ישראליים נמשכות: בשעות האחרונות (רביעי) הותקף אתר הביטוח הלאומי, ופעילותו הופסקה. לעת עתה, אין חשש לפריצת מאגרי מידע, "פרטי הציבור שמורים", נמסר מהמוסד לביטוח לאומי. 

המתקפה שבוצעה כנגד האתר נקראת "התקפת מניעת שירות" והיא גורמת לעומס על קווי התקשורת ומונעת שירות. הפגיעה המרכזית הייתה בקושי להיכנס לאתר הביטוח הלאומי, מערך הסייבר והמחשוב של הביטוח הלאומי חסם את הגישה מחו"ל ובכך החזיר כעת את האתר לפעילות. 

על המוסד לביטוח לאומי - המחשבים עובדים כעת כרגיל ואדם המגיע לסניפים ברחבי הארץ יכול לקבל שירות כפי שהיה עד כה. מוקדם יותר סיפר יורם הכהן, המשמש בתפקיד מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי כי "נראה שמדובר במתקפה מסוג DDOS - התקפת מניעת שירות מבוזרת. וכי יש לוודא שלא מדובר בפעולת הסחה לאירוע משמעותי יותר", כך על פי ערוץ 12. 

הכהן הוסיף כי משמעותה של ההתקפה היא שמחשבים רבים במקביל פונים לאתר הביטוח הלאומי בכדי להוביל לקריסתו ולמניעת האפשרות שלו לספק שירות. מתקפות מהסוג הזה נעשות בדרך כלל על ידי שימוש ברשתות בוטים ממחשבים מרחוק, אשר בפקודה משגרים את המתקפה במקביל ויוצרים את אותו עומס גבוה.

"הדרך להתמודד עם התופעה, אם זה אכן המקרה, היא בהפניית תעבורת הפייק הזאת וחסימתה - למשל, לחסום באופן זמני תנועה לאתר הביטוח הלאומי מחו"ל, מתוך ידיעה שהרוב המוחלט של המשתמשים מתגוררים בישראל", ציין מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. 

כזכור, לפני כחודשיים התבצעה מתקפת סייבר מסוג 'כופרה' על בית החולים 'הלל יפה' שבחדרה. חודש שלם לקח למומחי הסייבר בישראל להתגבר סופית על המתקפה ולהחזיר את בית החולים לשגרה מלאה. 



 

מתקפת סייבר הביטוח הלאומי הלל יפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד