ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דפק על השולחן בזעם | צפו

נתניהו במתקפה על בנט וסער: לא עוברים אחוז חסימה ורוצים לסתום את הפיות

נתניהו זעם על הצעת החוק שעברה היום טרומית במליאה, המאפשרת לשופט שיוסמך לכך לתת צו המחייב מפרסם תוכן להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו | נתניהו: "מי שגנבו את הבחירות האחרונות ולא עוברים את אחוז החסימה מבקשים עכשיו לסתום לציבור את הפה כדי לגנוב את הבחירות הבאות"

נתניהו במתקפה על בנט וסער: לא עוברים אחוז חסימה ורוצים לסתום את הפיות
נתניהו מוחה נגד החוק במליאה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

מוקדם יותר היום (רביעי) אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק של חבר הכנסת יצחק הלוי, הקובעת שיאפשר צנזור פוסטים ברשת הפייסבוק. לפי החוק שאושר בקריאה טרומית, שופט שיוסמך לכך, יהיה רשאי לתת צו המחייב מפרסם תוכן להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו, אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית באמצעות פרסום התוכן, או אם בנסיבות העניין יש בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם.

הצעת החוק הכעיסה את יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שכבר בזמן ההצבעה קרא קריאות ביניים ודפק על שולחנו: "אני רוצה להגיד לכם כמה הדבר הזה אבסורדי ומסוכן, אתם מדברים על דמוקרטיה? סכנה איומה". לאחר ההצבעה ביקש נתניהו לעלות לשאת דברים במליאה, כהתנגדות להצעת חוק אחרת שעלתה להצבעה במליאת הכנסת.

בדבריו אמר נתניהו: "החוק שהובא לכאן על ידי הקואליציה הדורסנית הזו הוא סכנה גדולה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי. ממשלת בנט לפיד יחד עם סער מבקשת למעשה לצנזר את הרשתות החברתיות, שהן היום כיכר העיר, המקום היחיד שנותר שבו לימין יש עדיין חופש ביטוי מול התקשורת המגויסת של השמאל. יש גבול למה שהקואליציה הזו מנסה לעשות, מנסים לסתום את פיות בכל מקום, וגם במקום הזה. הממשלה איננה מסתפקת בתקשורת המגויסת, עכשיו היא רוצה גם לסתום לימין את הפה ברשתות החברתיות".

"שיהיה ברור", זעק ראש האופוזיציה, "כולנו נגד שיח אלים ופוגעני בין אם הוא מתנהל ברשתות החברתיות, בין אם בתקשורת ובין אם בדיאלוג בין שני בני אדם, אבל כפי שאנחנו לא מצמידים שופט לכל לשיחה בין שני בני אדם ככה אנחנו לא צריכים להצמיד שופט כדי לצנזר את הרשתות החברתיות. כי פגיעה בחופש הביטוי ברשתות היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה. גם כך לצערי מלכתכם כבר נעשית על ידי חברות התקשורת שמצנזרות באופן שיטתי את הימין".

דבריו של נתניהו לוו בקריאות ביניים מצידם של חברי הקואליציה, נתניהו תקף את הנהגת הממשלה, "בנט לפיד וסער לא מסתפקים בתקשורת המגויסת, בצנזור שעושות חברות התקשורת לימן, הם מנסים עכשיו לסתום גם את הפרצה הזו. מי שגנבו את הבחירות האחרונות ולא עוברים את אחוז החסימה מבקשים עכשיו לסתום לציבור את הפה כדי לגנוב את הבחירות הבאות".

פיסבוק בנימין נתניהו צנזורה באינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד