ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נגד איומים איראנים

סעודיה מתחננת לארה"ב לקבל אספקה ​​חדשה של טילים להגנה

בסעודיה מבקשים מארה"ב לספק להם טילים הגנתיים הנחוצים להם מול מתקפות מל"טים וטילים מצד המורדים החות'ים בתימן, שליחיהם של האיראנים. ברקע, ממשל ביידן רוצה להתמודד עם סין, ומשקיע פחות משאבים במזרח התיכון

סעודיה מתחננת לארה"ב לקבל אספקה ​​חדשה של טילים להגנה
טילים מוכנים לשיגור. אילוסטרציה צילום: unsplash

ערב הסעודית פנתה לארצות הברית ובעלות בריתה באירופה ובמפרץ, בבקשה לקבל אספקת תחמושת שבה היא משתמשת כדי להגן על הממלכה מפני התקפות מל"טים וטילים מצד המורדים החות'ים בתימן, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום שלישי.

סעודיה השתמשה במערכת טילי הקרקע-אוויר שלה במהלך החודשים האחרונים כדי לסכל התקפות שבועיות של טילים בליסטיים ומל"טים ששוגרו על ידי המורדים החות'ים בתימן, כך אמרו גורמים רשמיים לוול סטריט ג'ורנל, אבל מלאי טילי הפטריוט של הממלכה ליירוט התקפות אוויריות ירד בצורה מסוכנת.

הקריאה לאספקה ​​חוזרת מגיעה לאחר שארה"ב צמצמה חלק ניכר מהנוכחות הצבאית שלה במזרח התיכון, כאשר ממשל ביידן רוצה להתמודד עם סין, ולכן משקיע פחות משאבים במזרח התיכון.

בשנת 2019, נחיל של טילים ומל"טים התחמק בהצלחה מההגנה האווירית של סעודיה והפיל זמנית מחצית מתפוקת הנפט של הממלכה. בתחילה דווח, כי המתקפה הזו הגיע על ידי לוחמי החות'ים בתימן, אבל ארה"ב וסעודיה אמרו שאיראן, שמזוהה עם החות'ים, עמדה ישירות מאחורי המתקפה.

פקידים אמריקאים וסעודים אמרו לעיתון וול סטריט ג'ורנל, כי הממלכה הותקפה על ידי מל"טים יותר מ-50 פעמים במהלך אוקטובר ונובמבר וסבלה יותר מ-20 התקפות טילים בליסטיים באותה תקופה. טים לנדרקינג, השליח המיוחד של ארה"ב לתימן, אמר כי המורדים החות'ים ביצעו השנה כ-375 התקפות חוצות גבולות לתוך ערב הסעודית.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, ריאד מבקשת מוושינגטון עוד מאות מיירטי פטריוט, הממלכה פנתה גם לבעלות ברית אירופיות ולקטאר בנוגע להעברת מיירטי פטריוט לארסנל שלה, אך עסקה כזו תדרוש אישור מארה"ב, כך אמרו שני גורמים רשמיים לעיתון.

"ארצות הברית מחויבת לחלוטין לתמוך בהגנה של ערב הסעודית, כולל נגד טילים ומל"טים ששוגרו על ידי חמושים חות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן", אמר בכיר בממשל בהצהרה לוול סטריט ג'ורנל. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הסעודים ומדינות שותפות אחרות כדי להבטיח שלא יהיה פער במלאי".

סעודיה ארה"ב טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד