י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

למה חשוב לשים לב בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל?

כדי לקבל סיוע רפואי מקיף הרחק מהבית, צריך לבחור את הביטוח המתאים: הנה ארבעת השיקולים החשובים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת ביטוח הנסיעות

למה חשוב לשים לב בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל?
נסיעה לחו"ל צילום: FREEPIK

בתקופה שבה הנחיצות של ביטוח נסיעות לחו"ל ברורה, השאלה היא לא האם כדאי לעשות ביטוח – אלא באיזה ביטוח כדאי לבחור מתוך ההיצע הקיים. ברמה הבסיסית, ביטוח נסיעות לחו"ל אמור לכסות את הוצאות הטיפול הרפואי בחו"ל. אך גובה הכיסוי משתנה מחברה לחברה, כמו גם קיום ההשתתפות העצמית וגובהה וקלות הפעלת הביטוח. בנוסף, לצד הרובד הבסיסי, ישנן מגוון הרחבות שאפשר לרכוש בהתאם לצרכי הנסיעה שלכם.

בהתחשב בכל המשתנים, למה חשוב לב כשבוחרים פוליסת ביטוח נסיעות לחול? הנה 4 הפרמטרים המרכזיים של ביטוח הנסיעות.

כיסוי הוצאות רפואיות: האם יש תקרה?

אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירת ביטוח נסיעות לחול הוא היקף הכיסוי. אחרי הכל, אנחנו רוכשים את הביטוח כדי להגן על עצמנו ועל משפחתנו במקרה שנצטרך סיוע רפואי כלשהו בארץ זרה. הסיוע יכול להסתכם בביקור רופא וקבלת מרשם לתרופה, ויכול להגיע חלילה לכדי אשפוז או ניתוח. מה שבטוח, ברגע האמת, כשנצטרך להפעיל את הביטוח, חשוב שנהיה רגועים ונקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר – ללא דאגות כספיות.

האם ביטוחי נסיעות לחול כוללים תקרת כיסוי? בחלק מהמקרים התשובה היא כן. בהקשר זה חשוב לדעת שגם כאשר תקרת הכיסוי נראית גבוהה, ההוצאות עלולות לתפוח במקרה שיש צורך באשפוז, ניתוח מורכב או פינוי אווירי והטסה רפואית ארצה. במקרים כאלה ההוצאה הנדרשת עלולה להיות גבוהה מסכום הכיסוי הביטוחי בחלק מחברות הביטוח.

מסיבה זו חשוב לוודא שכיסוי ההוצאות הרפואיות בחו"ל הינו ללא הגבלת סכום. על מנת לאפשר למבוטחים לטוס לחו"ל בראש שקט, ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום.

האם הפוליסה כוללת השתתפות עצמית?

פרמטר נוסף שעשוי להשפיע על הכיס ברגע האמת, הוא קיומו של סעיף השתתפות עצמית: כמה כסף נצטרך להוציא מהכיס בעקבות הפעלת ביטוח הנסיעות? בעוד שבחלק מהחברות ישנו סעיף השתתפות עצמית עבור חלק מההוצאות הרפואיות, הפעלת ביטוח הפניקס smart travel אינה כרוכה בתשלום השתתפות עצמית במקרה של כיסוי הוצאות רפואיות.  מהי מהירות התגובה בזמן אמת?

כשעולה צורך רפואי במהלך השהייה בחו"ל, הכל נדחק הצידה. כל מה שחשוב לנו הוא לקבל את המענה הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר, עבורנו ועבור היקרים לנו. אך ברוב המקרים, כדי להפעיל את הביטוח, צריך להתקשר למוקד, לחפש נותני שירות ולתבוע בבירוקרטיה מיותרת. את כל אלה אפשר לחסוך בעזרת אמצעים טכנולוגיים, המובילים לקבלת המענה הטוב והמהיר ביותר ברגע האמת.

כמו שעולם הרפואה רותם את קדמת הטכנולוגיה לצורך פיתוח אמצעים רפואיים מתקדמים, כך ביטוח הנסיעות רותם את כוחן של האפליקציות לצורך שדרוג השירות ברגע האמת: לשם המחשה, אפליקציית smart travel מאפשרת למבוטחי הפניקס לחפש ולהזמין רופא בלחיצת כפתור, במקום להקדיש זמן יקר לשיחות ולחיפושים. לא זו בלבד שהאפליקציה מסייעת לאיתור הרופא המתאים, היא גם היחידה שמאפשרת לקבוע את התור בלחיצת כפתור. השירות באפליקציה ניתן ע"י Air Doctor, פתרון כחול-לבן שמחבר בין מטיילים לרופאים פרטיים. מדובר בשירות זוכה פרסים שעובד עם חברות הביטוח וחברות הנסיעות הגדולות בעולם.

בעזרת האפליקציה אפשר לבחור את הדרך הנוחה ביותר עבורכם לראות רופא: באמצעות הגעה למרפאה, רופא שיגיע עד אליכם או באמצעות שיחת ווידאו עם רופא. רוצים לבצע שיחת וידאו עם הרופא, אבל חוששים שהוא לא יוכל לרשום הפנייה או מרשם מכיוון שמדובר במפגש ווירטואלי? עם הפניקס smart travel החשש הזה לא קיים: בהתאם לצורך הרפואי, באפשרות הרופא לצייד אתכם במרשם או בהפניה.

ולא פחות חשוב, אפליקציית smart travel מורידה לכם דאגות בירוקרטיות מהראש, ומאפשרת לכם להתמקד בדבר הכי חשוב – בבריאות: במקום לשלם לרופא ולחכות להחזר, באמצעות האפליקציה הפניקס כבר תשלם לרופא במקומכם.

קבלת פיצוי בגין אובדן וגניבה

הדאגה לבריאות היא מעל הכל, אך לצדה ישנם תרחישים נוספים כמו אובדן או גניבה שיכולים לפגוע בכיס. על מנת למזער את הפגיעה הכספית מציעות חברות הביטוח מגוון הרחבות במסגרת ביטוח נסיעות לחול, אחת מהן היא ביטוח כבודה: הכוונה היא למטען אישי הנלווה למבוטח או מצוי במקום שבו שוהה המבוטח בחו"ל. נוסעים לחול עם חפצים יקרי ערך דוגמת מחשב נייד או סמארטפון מתקדם? כדאי לשקול לבטח גם אותם.

לצד ביטוח כבודה וחפצים יקרי ערך, ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel כולל פיצוי בגובה של עד $200 לרכישת פריטים חיוניים, במקרה של איחור העולה על 12 שעות בהגעת הכבודה ליעדה בחו"ל ובכפוף לתנאי הפוליסה.

אם כבר החלטתם לרכוש ביטוח נסיעות לחול, אתם כבר בכיוון הנכון. בדיקת הפרמטרים המרכזיים שסקרנו תאפשר לכם להתאים אותו לצרכים שלכם, ולנסוע בראש שקט.

ביטוח נסיעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד