ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הצלת ילדי הפריפריה השכונתית בירושלים

משה ליאון חנך תלמוד תורה מפואר לילדי קטמון והסביבה

המבנה הוענק לילדי הת"ת כחלק ממערכה להצלת הפריפריה השכונתית בירושלים. במהלך האירוע נחשף שמו החדש של הת"ת: 'תורת עובדיה' על שם מרן הראשל"צ רבי עובדיה יוסף זצ"ל. ראש העיר משה ליאון: "זו המשך מורשתו של מרן זצ"ל שחינוך וקירוב ילדי ישראל היו קרובים לליבו"

משה ליאון חנך תלמוד תורה מפואר לילדי קטמון והסביבה
חנוכת ת"ת 'תורת עובדיה' בירושלים צילום: עופר איובי

במעמד רב רושם חנך ראש העיר ירושלים משה ליאון את המבנה המפואר של ת"ת 'תורת עובדיה' שעל ידי מוסדות 'דעת ותבונה' בתלפיות. המבנה רחב הידיים ניתן לבית הספר על ידי ראש העיר כמענה ייחודי להצלת ילדי הפריפריה השכונתית.

מנחה המעמד הזכיר כי "במשך שנים רבות ילדי שכונת קטמון והסביבה נחשבו כחצר האחורית של החינוך הירושלמי. תושבי השכונה שרצו להקנות לילדיהם חינוך איכותי נאלצו לשלוח את ילדיהם לשכונות מרוחקות. ילדי מוסדות 'דעת ותבונה' שהוקמו על ידי הרב אמנון הדס לפני מספר שנים למדו במבנים שכורים וארעיים בשכונה. ראש העיר מר משה ליאון שראה את מצוקת התלמידים והמורים הקצה עבורם מבנה חדש ומפואר ורחב ידיים".

הרב אמנון הדס מנהל הת"ת הודה בחום לראש העיר וסיפר "כשבאנו אליו בבקשה לקבל מבנה לתלמוד תורה לא היינו צריכים לשכנע, להסביר, לנמק. הוא ישר אמר בהתלהבות 'כל מה שקשור לילדי הפריפריה השכונתית מקבל אצלי מענה ראשון'. ואכן, כפי שאתם רואים היום, קיבלנו מבנה מפואר, משופץ ורחב ידיים שבו נוכל לחנך את ילדי השכונה לתורה ויראת שמיים בטהרה. אני רוצה להודות לראש העיר משה ליאון, לממלא מקום רה"ע צביקה כהן ולסגנו רה"ע ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל על ההשקעה המאומצת ועל התוצאה הברוכה.

ראש העיר כובד על ידי הנהלת הת"ת בהסרת הלוט וחשף שמו החדש של הת"ת - 'תורת עובדיה', על שמו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. לאחר מכן נשא דברי ברכה: "היום אנחנו זוכים לחנוך את תלמוד תורה דעת ותבונה" אמר ראש העיר, והודה: "האמת שאני קצת מתרגש. משום שהתלמוד תורה הזה אינו עוד מוסד. ראשית מצד שיטת החינוך הייחודית שיש בו, ששמים את הילד במרכז. ומחנכים את הילדים לתורה ויראת שמים תוך בניית אישיות התלמיד ועיצוב דמותו והבנת נפשו של כל ילד וילד בצורה פרטנית, בנעימות ובאווירה משפחתית

"אולם מה שמיוחד במוסד זה, זהו מיקומו של התלמוד תורה כאן בלב שכונת תלפיות, והדבר עושה אותו למוסד ייחודי מאין כמותו. במשך שנים הוזנחו שכונות הפריפריה של ירושלים. ההורים נאלצו לשלוח את הילדים למוסדות חינוך מרוחקים או להתפשר על רמת החינוך. אין מתאים מכך שהרב אמנון הדס שזכה להיות תלמידו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל ושל בנו הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, ימשיך את דרך רבו בנושא הזה של הצלת ילדי ישראל וקירובם לתורה שהיה כל כך קרוב לליבו של מרן זצ"ל".

משה ליאון הרב עובדיה יוסף ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד