י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסטודנטית ממכללת צפת מספרת

מצמרר: "קראו לרצוח אותי. מפחדת להסתובב"

"סטודנטים פרסמו את מספר הטלפון שלי וקראו לרצוח אותי". כך מתארת שלי טובול, סטודנטית למדעי ההתנהגות במכללת צפת ומוסיפה: "ההנהלה לא טיפלה בנושא, אלא העדיפה להציג את הנושא בתור סכסוך בין תלמידות. כיום אני מפחדת ללכת למכללה, אני לומדת מרחוק. אני מפחדת להסתובב במכללה. אני חוששת לחיי"

מצמרר: "קראו לרצוח אותי. מפחדת להסתובב"
אילוסטרציה צילום: pixabay

שלי טובול, סטודנטית למדעי ההתנהגות במכללת צפת ופעילת 'אם תרצו', העידה בפני חברי כנסת על האיומים וההטרדות אותן חוותה במהלך השנה האחרונה במכללת צפת. "סטודנטים פרסמו את מספר הטלפון שלי וקראו לרצוח אותי", סיפרה טובול.

טובול סיפרה בדמעות לחברי הכנסת את מסכת האיומים אותה חוותה בשנה האחרונה: "במהלך מבצע שומר החומות, חברה ערבית לספסל הלימודים החלה להעלות פוסטים אנטישמיים. לאחר ששאלתי אותה מדוע היא מעלה את הפוסטים הללו, היא שלחה דגלי פלסטין בקבוצת התלמידים. היא החלה להתנכל לי, פרסמה ברשתות את חשבון האינסטגרם שלי באיום מפורש: 'הזירה שלכם, ננצח בעזרת אללה'. בנוסף היא פרסמה את מספר הטלפון שלי דבר שגרר איומים מפורשים על חיי".

לדבריה, "ההנהלה לא טיפלה בנושא, אלא העדיפה להציג את הנושא בתור סכסוך בין תלמידות. כיום אני מפחדת ללכת למכללה, אני לומדת מרחוק. אני מפחדת להסתובב במכללה. אני חוששת לחיי".

האיומים על שלי טובול ממכללת צפת

ממכללת צפת נמסר בתגובה: "המכללה האקדמית צפת רואה בחומרה רבה ביותר את הכיתוב שהסטודנטית הביאה את דבר קיומו לידיעתה, ופועלת לאיתור האחראי לכתיבתו ולמיצוי הדין עמו". מיד עם היוודע דבר המקרה החמור, פעלה ופועלת המכללה במישורים נוספים, חינוכיים וערכיים, בכללם שיחה של המרצה בקורס עם הסטודנטים הלומדים בו, על מנת לעמוד על חומרת האירוע. המכללה האקדמית צפת מגנה בכל תוקף כל גילוי של התנהגות פוגענית כנגד כל אדם, מגזר וקבוצה באוכלוסייה באשר הם, ותמשיך לקדם את ערכי הסובלנות, הכרת האחר והחיים המשותפים".

כזכור, לפני כחודש, תלמידה ב'מכללה האקדמית צפת' עזבה את המכללה לאחר שכתבו לה "נאצים" על השולחן במהלך שיעור על השואה, בו היא סטודנטית יהודייה יחידה. כך דיווחה שיראל ללום ב'ערוץ 20'.

מדובר במכללה עם סטודנטים ערבים רבים, שלא מעט פעמים גילו את השנאה שלהם לישראל. בדיווח צוטטו עדויות רבות של סטודנטים במכללה שמעידות על כך שזה היה רק הקש ששבר את גב הגמל.

‏"בזמן קורס על השואה התלמידים ישבו צחקו והסתלבטו על תוכן השיעור עד מצב שבו המרצה יצא בוכה מהשיעור", סיפרה סטודנטית, "שבוע שעבר הלכתי לגן משחקים שנמצא בקרבת המכללה עם התינוקת שלי, הייתה שם קבוצה גדולה של סטודנטים ערבים שראו אותי והקיפו אותי ואת התינוקת קיללו והשפילו", סיפרה אחרת.

"אצלנו זה קרה שנה שעברה תוך כדי המהומות" סיפרה ש' סטודנטית נוספת: "פתאום ירדו המסכות בתקופה בה הסטודנטים הערבים החרימו את השיעורים ושמו תמונה של שיח ג'ראח בשיעורים כמחאה סטודנטית העלתה תמונות שלי עם דגל פלסטין ושלחה דגלי פלסטין בקבוצת הכיתה מאז הקבוצות מופרדות היא פרסמה ‏את המספר שלי ברשתות החברתיות, רשמה שאני חסרת כבוד ושכל הכפר יתקשר אלי, הרגשתי פחד לעלות למכללה באותם ימים, איימו על החיים שלי, התייחסו לדם שלי כאילו הוא מותר שלחו לי איומים אנשי פשע מכפר סכנין התקשרו אלי וקיללו אותי שאני יהודייה מסריחה".

כמו כן, במהלך מבצע שומר החומות תועדו סטטוסים תומכי טרור ושתומכים במהומות בקרב חלק מהסטודנטים.

תגובת המכללה: "המכללה האקדמית צפת רואה בחומרה רבה ביותר את הכיתוב שהסטודנטית הביאה את דבר קיומו לידיעתה, ופועלת לאיתור האחראי לכתיבתו ולמיצוי הדין עמו. מיד עם היוודע דבר המקרה החמור, פעלה ופועלת המכללה במישורים נוספים, חינוכיים וערכיים, בכללם שיחה של המרצה בקורס עם הסטודנטים הלומדים בו, על מנת לעמוד על חומרת האירוע".

"כמו כן ובעקבות המקרה, ראש החוג ונציגות הנהלת המכללה קיימו שיחה אודותיו עם הסטודנטים במסלול, ובמסגרתה הועבר המסר לפיו המכללה לא תאפשר פגיעה מכל סוג שהוא בכל אחד מן הסטודנטים הלומדים בה. המכללה האקדמית צפת מגנה בכל תוקף כל גילוי של התנהגות פוגענית כנגד כל אדם, מגזר וקבוצה באוכלוסייה באשר הם, ותמשיך לקדם את ערכי הסובלנות, הכרת האחר והחיים המשותפים. שני המקרים האחרים שהבאתם לפנינו אינם מוכרים להנהלת המכללה", לשון התגובה.

מכללה אקדמית אנטישמיות צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד