ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התוכנית לבנייה בעטרות

מדוע נכחה נציגת שגרירות ארה"ב בדיון בעיריית ירושלים

לחץ אמריקני כבד קדם לדיון על בניית 9,000 יחידות דיור בצפון ירושלים. דיפלומטית מהמחלקה הפוליטית בשגרירות ניצלה את העובדה שחלק מהדיון היה פתוח לציבור הרחב - והתחברה אליו בזום. גורם תכנוני בכיר: "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, לא נוח להתנהל תחת השגחה ופיקוח של 'האח הגדול'"

מדוע נכחה נציגת שגרירות ארה"ב בדיון בעיריית ירושלים
מתחם עטרות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נציגה של שגרירות ארה"ב בישראל, נכחה אמש (שלישי) באמצעות הזום, בדיון שקיימה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של עיריית ירושלים, בנושא תכנית בניית השכונה היהודית בעטרות שבצפון העיר, שאמורה לכלול כ-9,000 יחידות דיור.

מדובר בענת בן נון, מהמחלקה הפוליטית של השגרירות. נכון לעכשיו, הוועדה דחתה את התוכנית עד לקבלת תסקיר איכות סביבה מהמשרד לאיכות הסביבה.

על פי בדיקת 'ישראל היום', ההחלטה התקבלה על רקע מקצועי, אך גם בעקבות לחץ אמריקני כבד על הדרג המדיני ועל גורמי תכנון ובהם חברי הוועדה, למסמס ולדחות ככל שניתן את ההחלטה בעניין עטרות. יצוין, כי במקרים דומים בעבר כאשר נדרשה הוועדה לאשר תוכניות דומות - הן אושרו בכפוף להמצאת תסקיר איכות סביבה בעתיד. כאמור, לא במקרה זה.

דוברת שגרירות ארה"ב בישראל סירבה להגיב לידיעה.

דובר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - ירושלים, עידן ויינר, הבהיר כי חלק מדיון הוועדה היה פתוח לציבור הרחב, ובמסגרת זו כל אחד, יכול היה להתחבר, גם בזום, לישיבה.

 

עטרות בנייה בירושלים הקפאת בנייה שגרירות ארה''ב בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד