י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בוחר לעצום עיניים"

גנץ השווה בין ההשתלטות הפלסטינית ליהודית

בתגובה לשאילתא שנשלחה אליו לגבי ההשתלטות הפלסטינית בשטחים פתוחים, שר הביטחון כתב גם על ההשתלטות היהודית: "ניסיונות להשגת גבול הן מצד גורמים פלשתינים והן מצד גורמים ישראלים" | בימין זועמים: "חוסר ההבנה הוא לא פחות מסכנה לישראל"

גנץ השווה בין ההשתלטות הפלסטינית ליהודית
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון בני גנץ השיב היום (רביעי) לטענות על ההשתלטות הפלסטינית בשטחים פתוחים, והשווה בינה לבין המאחזים שמקימים יהודיים, ובימין יש מי שזועם על תגובתו.

גנץ שלח תשובה לפניית חברת הכנסת קטי שטרית מ'הליכוד', שפורסמה באתר 'כיפה', ששאלה כיצד במשרדו מתכוונים למנוע את ההשתלטות, והזכיר בתשובתו גם את המאחזים הלא-חוקיים של היהודים.

"ישנם ניסיונות להשגת גבול ושימוש בקרקעות באזור יהודה ושומרון הן מצד גורמים פלשתינים והן מצד גורמים ישראלים, אשר לרוב באים לידי ביטוי באמצעות בניה בלתי חוקית או פלישות לקרקעות ושימוש לא מורשה לצרכי חקלאות", כתב.

אביחי בוארון, יו"ר פורום 'ציון וירושלים' בליכוד, שפועל למניעת ההשתלטות הפלסטינית, ובעקבות הסיור של חברת הכנסת שטרית עמו היא שלחה את השאילתא, הגיב: "מערכת הביטחון בראשות בני גנץ עוצמת עיניים ולא מטפלת בפצצה המתקתקת".

לדבריו, "במקום להכיר באויב, במקום לפקוח עיניים להביט אל המציאות הכואבת בשטח ולדעת את הסכנות - הוא בוחר לעצום עיניים", טוען בוארון. "בני גנץ טועה, וגורם במודע לגורמי הצבא לעצום עיניים ולא לטפל בפצצה המתקתקת".

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, תקף גם הוא את תשובתו של גנץ ואמר כי "מדובר בלא פחות מיום הכיפורים של משרד הביטחון בעת הנוכחית. חוסר ההבנה של שר הביטחון בעניין זה, הוא לא פחות מסכנה למדינת ישראל".

"ברור לנו כי המסמך האומלל הזה, המשקף גישה מסוכנת ומופקרת, יהיה בבסיסה של "וועדת אגרנט" העתידית שתחקור כיצד מדינת ישראל אפשרה לרשות הפלסטינית לכבוש את הטריטוריה הישראלית, מבלי לירות ולו כדור אחד", הוסיף.

הכאת פלסטינים אלימות פלסטינים אלימות מתנחלים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד