ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סיפורי מרוקו: חתונה לצלילי תזמורת מקומית וחלום מפתיע

גם ממרוקו ממשיכים סיפורים מרתקים ללוות את הגר"א ברלנד, שמחתן בניכר את נכדו לצלילי תזמורת מרוקאית • ואת מי ראתה אשת משק הבית המקומית בחלום?

סיפורי מרוקו: חתונה לצלילי תזמורת מקומית וחלום מפתיע

חתונת הבחור נתן גולדבלום, נכדו של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים' השוהה במרוקו, עם חיה גבירץ, בת לאחת המשפחות החשובות בקהילה, מתקיימת הלילה (ה) במדינה הצפון אפריקנית, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ביום חמישי האחרון בערב הייתה אמורה להיערך החתונה המדוברת באולם השמחות שבמצפה יריחו. על פי התכנון המוקדם, החופה הייתה אמורה להיערך ביום רביעי במקום שהותו של הרב במרוקו. החתן ובני משפחתו כבר שהו במדינה, ואף הכלה הייתה אמורה להמריא יחד עם משפחתה המצומצמת ולהגיע בשעות הצהריים. אלא שברגע האחרון בוטלה הטיסה לאור התעקשותה של הרבנית תהילה, שביקשה לא לקיים את החופה הרחק בניכר.

בערב החג, הוחלט לשנות את התוכנית ולקיים את החופה והחתונה במרוקו בהקדם האפשרי: הכלה, הוריה וכמה מבני משפחתה המריאו למרוקו, שם העבירו את החג יחד עם 300 החסידים שהגיעו לשהות במחיצתו של הרב בחג השבועות.

הרב, המבוקש בישראל לחקירה, חגג עם חסידיו ומשפחתו יומיים חג, כנהוג בחו"ל, על קברו של רבי עמרם בן דיוואן בעיר ווזאן שבמרוקו. בעיירה ממוקם מבנה ובו עשרות מיטות המשמשות במשך השנה את היהודים הפוקדים את קברי הצדיקים באזור. במקום יש גם בית כנסת, מקווה, מטבח וחדר אוכל גדול.

מיד עם צאת החג החל הרב ברלנד למסור שיעור לחסידיו. על פי התכנון, במידה ולא יחולו שינויים של הרגע האחרון, מיד לאחריו יערכו במקום את החופה והסעודה בהשתתפות כל השוהים בעיירה. הרב יערוך חופה וקידושין ולאחר מכן תתקיים סעודה גדולה לכל החסידים, שיישארו לחגוג עד אור הבוקר עם תזמורת מרוקאית מקומית.

בשבת יחגגו החסידים שבת שבע ברכות, ולאחר מכן ישובו המשפחות לישראל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי משפחת גבירץ, משפחתה של הכלה, תחגוג ביום שלישי הקרוב את שמחת נישואי בנה עם בת הרב יעקב מאיר שכטר, אחד מרבני ברסלב.

הכנסת ספר התורה שתוכננה לערב החג תתקיים ככל הנראה במוצאי שבת. הספר יוכנס לבית הכנסת הממוקם בסמוך לקבר. ספר התורה נתרם על ידי יהודי אמיד מקומי שהיה למעריצו של הגר"א ברלנד.

בתוך כך, מקורבי הרב ברלנד מספרים כי יומיים קודם החג הביעו המקומיים בעיירת ווזאן רצון לסלק את כל החסידים מהאזור, משום שטענו להפרת השקט והשלווה במקום. לילה קודם החג חלמה אחת מנשות משק הבית של המתחם בו שוהים אנשי 'שובו בנים' חלום ובו התגלה אליה רבי עמרם בן דיוואן. לדבריה, רבי עמרם שאל אותה בתמיהה: "עד שבאים אליי להתפלל, אתם רוצים לזרוק אותם?" והסתלק.

ביום שאחרי, סיפרה האישה למנהלי המקום את הסיפור, ואלו החליטו להשאיר את אנשי שובו בנים במתחם.
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים חלום מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד