י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סקר 'הארץ': 72% מהציבור לא מאמינים להבטחות יאיר לפיד

רוב הציבור משוכנע שהעשירים לא ייפגעו מהגזירות הכלכליות והמצב לא ישתפר • כשליש ממצביעי יש עתיד נוטשים • וכמה חושבים שלפיד מתאים לראשות הממשלה

לפיד. צילום: פלאש 90
לפיד. צילום: פלאש 90

קריסה מוחלטת בכל החזיתות, זה מצבו של שר האוצר יאיר לפיד, שהספיק מאז הבחירות לטפס בסקרים עד ל-30 מנדטים, אך התרסק בחזרה לכמחצית, איבד את אימון והסכמת הציבור למהלכיו, האמינות והאימון שהיו לו ספגו מכה קשה, והוא הולך ומתדרדר.

סקר 'הארץ' של מכון דיאלוג בפיקוח פרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב, בוצע בתחילת השבוע, עוד טרם הגיעו כל הגזירות לידיעת הציבור, והוא מצביע באופן בולט על המגמה, מבין שלושת האישים בנימין נתניהו, יאיר לפיד ובוגי יעלון 58% אינם שבעים רצון מתפקודו של לפיד, יותר מנתניהו [53%], הרבה יותר מבוגי [18%].

אבל זה רק הפתיח, לשאלה האם אתה מאמין ליאיר לפיד המבטיח שבעוד שנה וחצי המצב הכלכלי ישתפר, השיבו 72% כי אינם מאמינים, 23% בלבד מאמינים ו-5% השיבו 'לא יודע'. לשאלה "לפיד אומר כי בתקציב הנוכחי לא רק מעמד הביניים ייפגע אלא גם העשירים, האם אתה מאמין לו?" השיבו 69% לא מאמין, 25% מאמינים ואילו 6% לא ידעו.

בהנחה שככל שהגזירות הכלכליות יורגשו על ידי הציבור ימשיך מעמדו הרופף של שר האוצר להתנדנד, הרי שמדובר באחת הנפילות הכואבות והמהירות ביותר בפוליטיקה הישראלית.

בנוסף, מעט לאחר הבחירות סיפרו אנשיו של לפיד כי שאיפתו לרשת את ראשות הממשלה בקדנציה הקרובה, ובכן, גם מידת התאמתו לראשות הממשלה נבחנה בסקר - 10% בלבד סבורים שלפיד מתאים לתפקיד. אפילו יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', משיגה 15%, ושניהם אפילו לא מטרידים את בנימין נתניהו, הזוכה לרוב מרשים של 52%.

לפיד יוכל להתנחם בכך שהסקר מעניק לו עדיין 18 מנדטים, ירידה קלה בלבד, אלא שגם כאן קיים סיכוי סביר שככל שיעבור הזמן הוא יאבד עוד ועוד אימון ממצביעיו. בפרט שעל פי הסקר רק שני שליש ממצביעי יש עתיד היו מצביעים שוב למפלגה, ואת השמירה על כוחו הוא מבצע בעיקר בשל נוטשים של 'התנועה', המאבדת בסקר 2 מנדטים. המפלגות החרדיות, אגב, גדלות במנדט, על חשבון הבית היהודי המאבדת 2 מנדטים.
סקר הארץ לפיד יש עתיד קריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד