י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגיע לחיסון שפעת, בזכות ערנות הצוות- ניצלו חייו

מטופל הגיע לבצע חיסון לשפעת במרפאת 'מכבי' בחיפה, אלא שהצוות הרפואי זיהה סימנים קליניים המעידים על הפרעת קצב לבבית מסכנת חיים. בהחלטה רפואית נכונה הוחלט לטשטש את המטופל על מנת לטפל בהפרעות הלב החמורות באמצעות מכת חשמל, מה שהסתבר כהחלטה שהצילה את חייו- "ברגעים כאלה מבינים את הצורך והיעילות של מוקד אשפוז יום בקהילה"

הגיע לחיסון שפעת, בזכות ערנות הצוות- ניצלו חייו
מכבי צפון הצלת חיים בחיפה צילום: יח"צ

בשעות הבוקר במרפאת מכבי שירותי בריאות במרכז חורב בחיפה, הגיע יצחק שר (72) לבצע חיסון שפעת ביחד עם אשתו. לאחר המתנה של מספר דקות בודדות, נגשה אשתו אל הצוות הרפואי בטענה שהוא אינו חש בטוב. מבדיקה מהירה של הצוות עלה כי הוא סובל מדפיקות לב מהירות וחולשה, המטופל הושב בכיסא גלגלים והורד מידית למוקד אשפוז יום בקומה מתחתיו, להמשך טיפול. הוא עבר מספר בדיקות, ביניהן בדיקת אק"ג ושם התגלתה הפרעת קצב מסכנת חיים, פרפור חדרים, בעקבות אירוע לבבי שאירע קודם לכן. בהחלטה רפואית נכונה הוחלט לטשטש את המטופל על מנת לטפל בהפרעות הלב החמורות באמצעות מכת חשמל, מה שהסתבר כהחלטה שהצילה את חייו. הוא פונה במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים לחדר צנתורים שם צונתר, ולאחר השגחה של מספר ימים שוחרר לביתו.

מספר ימים לאחר מכן,  המטופל חזר למרפאת 'מכבי' בחורב על מנת להשלים את חיסון השפעת לשמו הגיע מלכתחילה, וביקש להודות לצוות הרפואי שהציל את חייו. "התמזל מזלי ואתם הצלתם אותי והחזרתם אותי לחיים, אני אזכור לכם ואודה לכם על כך כל חיי. תודה רבה על הטיפול המסור, המקצועי והמיידי"- כתב המטופל במכתב שהשאיר.

אלמלא הפינוי המהיר למוקד אשפוז היום, הנמצא במרכז הרפואי, והטיפול בעזרת הציוד המתקדם, הסיפור עלול היה להסתיים אחרת. הודות לטיפול מציל חיים שקיבל תוך דקות ספורות, נחסך ממנו זמן יקר מהמתנה עד להגעת צוות טיפול נמרץ. אלכס חשפר, מנהל המוקד הרפואי של מכבי בחורב:" הזמן שיחק תפקיד חשוב והערנות של הצוות הרפואי למעשה הצילה את חייו. צריך להבין, המטופל עצמו לא התלונן על כאבים, בזמן שהוא המתין לחיסון לשפעת הוא התחיל להזיע ונראה חיוור. הוא נלקח במהרה לחדר הבדיקות, דפיקות הלב שלו היו מהירות מהרגיל והרופא זיהה הפרעת קצב לבבית חמורה. בזכות אבחנה מהירה הצלחנו בזמן להסדיר קצב לבבי נורמלי. כתוצאה מכך הוא פונה במצב יציב לבית החולים, שם עבר צנתור לבבי אחרי שסבל מחסימה בעורקים של הלב.

ברגעים כאלה מבינים את היעילות והצורך של מוקד אשפוז יום ורפואה דחופה בקהילה. כאשר הרגע הופך לקריטי, חשוב להעניק מענה יעיל בזמן אמת. שמחים שהיינו שם עבורו".

 

מכבי שירותי בריאות שפעת חיסון נגד שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד