י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לצד הארכה בימי הבידוד

בנט הורה לבחון מגבלות על הלא מחוסנים; השר הורביץ תקף בזעם

במהלך דיון שהתקיים הבוקר בהובלת ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, יחד עם גורמי מקצוע רבים, הנחה בנט, לבחון הטלת מגבלות על הלא מחוסנים ועורר את זעמו של שר הבריאות | כמו כן עסקו המשתתפים בדיון, בנתב"ג, התו הירוק והגברת אכיפה על מפרי הכללים

בנט הורה לבחון מגבלות על הלא מחוסנים; השר הורביץ תקף בזעם
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, קיימו הבוקר (חמישי) הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון. בדיון הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק באמצעות ברקוד, בדגש על מתן דו"חות באופן מיידי, ללא התראות, למפרים את הכללים. המשרד לביטחון פנים יוביל את ההיערכות למול משטרת ישראל.

במקביל להקשחת האכיפה מול המפירים, הנחה ראש הממשלה בנט את גורמי המקצוע לבחון אפשרויות להטלת הגבלות על הלא-מחוסנים. בעניין ההגבלות בנתב"ג, נקבע דיון נוסף לערב. 

בנוסף, על פי פרסום של עיתונאי ערוץ 12 ירון אברהם, שוקל ראש הממשלה הטלת סגר על ה-לא מחוסנים בלבד, ואף שלח את רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, לבדוק את האופציה או לכל הפחות הגבלות עליהן שלא ייצאו לחו"ל בכלל.

על פי הפרסום, נזרי אמר שבגדול הוא מוציא לפועל את מדיניות הממשלה ויבדוק את זה, אבל יחד עם זאת הוא צריך אמירה מקצועית כדי שיוכל להגן על זה. שר הבריאות ניצן הורוביץ שהכריז בתקופה האחרונה מעל לכל במה כי הוא בעד מדיניות פתוחה ככל האפשר, התנגד באופן מוחלט לעניין, וסוכם כי הנושא יעלה לדיון בפורום מצומצם, בהמשך היום. 

כמו כן הורוביץ התנגד באופן נחרץ להאריך את ההגבלות בנתב"ג וכל שכן להוספת הגבלות נוספות. במהלך הדיון שאל בנט את ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרועי פרייס תוך כמה זמן נגיע למצב כמו באירופה: פרייס ענתה - "אני לא יודעת, אין לי את כל הנתונים, אבל אם אני צריכה להאריך - אז בין חודש וחצי לחודשיים". פרייס הבהירה כי הכול מבוסס על השערות ועל נתונים שאינם סופיים. "אני חוששת להעריך אבל אם הייתי צריכה בכל זאת, אז חודש וחצי חודשיים". 

על פי הפרסום של אברהם, ממונה הקורונה הפרופ' סלמן זרקא לא היה נחרץ בנושא, ומנכ"ל משרד הבריאות נטה יותר לכיוון עמדת שר הבריאות הורוביץ. כמו כן נשמעו צעקות רמות בדיון בין בנט להורוביץ. כשבסופו ביקש בנט לבחון אפשרות של חובת חיסון כללית. 

 

קורונה נפתלי בנט ניצן הורוביץ נתבג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד