כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לראשונה מאז הושק

חברת אפל (Apple) השביתה את יצור האייפון למשך מספר ימים

ע"פ הדיווחים נאלצה החברה לעצור את תהליך היצור של המכשירים החכמים בשל מחסור חמור בשבבים הנדרשים לצורך ייצור דגמי ה-iPhone השונים, כגון שבבי ניהול אנרגיה ורכיבי תקשורת

חברת אפל (Apple) השביתה את יצור האייפון למשך  מספר ימים
אייפון. אילוסטרציה צילום: יח"צ

לראשונה מאז יצא לשווקים, אפל ( Apple), נאלצה להשבית לחלוטין את קו הייצור של מכשיר האייפון למשך מספר ימים. 

לפי הדיווח שהתפרסם ב-Nikkei Asia הסיבה לכך היא, המשבר המתמשך בתעשיית השבבים, שהביא לחוסרים ברכיבים קריטיים הנדרשים לצורך ייצור דגמי ה-iPhone השונים, כגון שבבי ניהול אנרגיה ורכיבי תקשורת. יש לציין שלמעשה זוהי הפעם הראשונה מאז שהשיקה את ה-iPhone לפני למעלה מעשור, שהחברה נאלצת להשבית לחלוטין את קו הייצור של המכשיר למשך מספר ימים.

מקור בכיר בחברה מסר ל- Nikkei כי "בשל היעדר הרכיבים לא היה כל היגיון לדרוש מעובדים להמשיך ולעבוד בחגים", והוסיף כי "זה מעולם לא קרה בעבר. עונת החגים הסינית הייתה עד כה דווקא הזמן הלחוץ ביותר במפעלים".

בעקבות המצב, אפל עומדת לפספס את יעדי היצור אותם קבעה עבור דגמי ה-iPhone 13 בכ-20 אחוזים. גם הדגמים הוותיקים יותר שעדיין מיוצרים סובלים מעיכובים, וכך גם לגבי מכשירי iPad. דיווחים ראשוניים על עיכובים מסיבה זו כבר פורסמו בעבר, ואפל אף התייחסה אליהן בדיווחיה האחרונים למשקיעים.

למרות הדיווח "הקודר" נראה שבאפל סבורים כי בקרוב ניתן יהיה להשיג רכיבים רבים יותר, שכן החברה מעמידה הזמנות רבות יותר לחודשים דצמבר וינואר.

 

אפל אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד