כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו: "עשו מאמץ ובואו לחתונה"

את שיחת מוצאי חג השבועות ייחד האדמו"ר מויז'ניץ להזמנת חסידיו לחתונה והכנסת ספר תורה שתתקיים בשבוע הבא • מי שבידו הזמן והכסף לבוא - אשמח לראותו"

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: א-בליק
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: א-בליק

מעמדי נעילת החג בכל חצר חסידית, מוקדשים בדרך כלל על ידי האדמו"רים, לשיחות בערכו של היום שתיכף חולף, ועל הצורך לשאוב ממנו הלאה, אל ימי החול.

במעמד נעילת החג בויז'ניץ, גם פנה האדמו"ר והזמין את חסידיו לחתונת בית ויז'ניץ שתתקיים ביום חמישי הבא ולהכנסת ספר התורה לעילוי נשמת הוריו, האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל והרבנית ע"ה.

"אני מזמין את הציבור לחתונה", אמר האדמו"ר, "וגם להכנסת ספר התורה שאני מתכוון בעזרת ה' לקיים בי"ז סיוון. היו לנו הצעות שונות מתי להכניס את ספר התורה. אבל ההשגחה הובילה, שנכניס אותו בי"ז סיוון, שכן י"ז הוא בגימטריא טו"ב, וכבר אמרו חז"ל, ש'אין טוב אלא תורה'. אבא זצ"ל, הרי היה כולו תורה. מי שזוכר את חג השבועות אצל אבא, איך הצליח לרומם אותנו. הרי כל חיותו הייתה רק סביב התורה.

"יש כאן פרט נוסף. ההילולא של אבא היא בכ' אדר. בעוד שבסיוון, קבלו את התורה בכפיה, גם אם זעקו 'נעשה ונשמע', כפי שאמרו חז"ל, הרי באדר 'קבלו ברצון', מתוך אהבה. כ' (יום ההילולא) הוא 'פעמיים יוד'. (יוד, באידיש היינו יהודי בלשון הקודש), קרי פעמיים יהודי. אבא זצ"ל, לא הסתפק מעולם בכך ש'הוא' לומד או עובד את ה'. הוא לא היה 'יהודי לעצמו'. הוא דאג ל'עוד יהודי'. להכניס גם לאחרים, טעם בתורה הקדושה".

כאן הוסיף האדמו"ר וסיפר, כי בשעות הקשות של אביו כשעלה לארץ ישראל ולא הייתה הפרוטה מצויה בכיסו, קיבל את ההצעה לשמש כבעל תפילה בימים הנוראים באחד מבתי הכנסת בחיפה.

"את כל הכסף, פרוטות בסך הכך, שקיבל מהגבאי, הוא ייעד לצורך רכישת ש"ס ורמב"ם.

"אני מבקש מכל אחד, שיבוא להשתתף בשמחתי. בין הציבור בארץ, ובין הציבור בחו"ל. אינני רוצה להטריח, אף אחד, אבל מי שיש בידו את האפשרות, זמן או כסף הדרוש למימון הנסיעה, הייתי שמח מאד לראותו. זהו הרי לכבודו של אבא, שמסר את עצמו למען ה'".
ויז'ניץ אדמו''ר שבועות הזמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד