י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שקד תתנגד?

ועדת השרים תדון בהגדלת החופים הנפרדים

ביום ראשון צפויה ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעת החוק של ח"כ פינדרוס להגדיל את החופים הנפרדים בהתאם לכמות המתרחצים. שרת הפנים שקידמה בהודעות יח"צ את הגדלת החופים הנפרדים בעבר, צפויה להתנגד

ועדת השרים תדון בהגדלת החופים הנפרדים
חוף נפרד צילום: Abir Sultan/Flash 90

ביום ראשון צפויה ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעת חוק של ח"כ יצחק פינדרוס, המבקשת להגדיל את החופים הנפרדים בארץ, ביחס לכמות האזרחים המשתמשים אך ורק בחופים נפרדים. ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי חברת הוועדה, שרת הפנים איילת שקד ככל הנראה צפויה שלא לאשר את החוק, למרות הודעות שלה מהעבר כי בעד הגדלת החופים הנפרדים.

רק בחודש אב האחרון, בהנחיה ישירה של שקד, הוציא מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש מכתב בשם השרה לראשי רשויות על חוף היום, בבקשה להגדיל את מספר החופים הנפרדים בתקופת החופש. "פתיחת חוף רחצה נפרד נוסף תיתן מענה לציבור הפוקד חופים אלו ובעיקר תמנע סיכון לחיי אדם. זאת בשל הצפיפות הרבה שעלולה גם להביא את המתרחצים לרחוץ בחופים שאין בהם שירותי הצלה", כתב במכתב שנשלח לראשי הערים: תל אביב יפו, הרצליה, בת ים, ראשון לציון, נתניה ואשדוד.

חבר הכנסת פינדרוס. צילום: דוברות הכנסת

בנוסף, כשנחנך חוף נפרד מוכרז נוסף בכינרת, יצאה שרת הפנים בהודעת ברכה חגיגית: "אני מברכת על היוזמה להקצאת חוף נפרד נוסף לזה הקיים בכינרת, לטובת הציבור החרדי, המעוניין ברחצה נפרדת, אשר יוכל ליהנות גם הוא מחופי האגם הלאומי".

אלא שנראה שהצהרות לחוד ומעשים לחוד, והצפי הוא כי וועדת השרים צפויה להתנגד להצעת החוק או לדחות את תמיכתה בחוק בתקופה ממושכת.

הצעת החוק המדוברת הוגשה על ידי ח"כ יצחק פינדרוס, והיא בנויה על הצעה אותה הגיש בקדנציה הקודמת ח"כ אליהו ברוכי שניסה לקדם את הנושא לאחר שבשנים עברו קידם את ההצעה ח"כ משה גפני.

ההצעה נועדה להסדיר את המצב של החופים הנפרדים, אחרי שחוק החופים הנפרדים נחקק לפני למעלה מ-50 שנים, ללא שינוי עד היום, למרות שהציבור החרדי, הדתי, הערבי והמסורתי המשתמש בחופים נפרדים עלה לכעשרים אחוזים בקירוב, מה שמוביל לצפיפות בלתי נסבלת בחופים הנפרדים.

הצעת החוק המוצעת מבקשת לקבוע את שטח הרחצה של חופים נפרדים בהתאם לסקר שיערך אחת לשלוש שנים ויבדוק את כמות המתרחצים המשתמשים בחוף, כששטח החוף הנפרד יגדל בהתאם לכמות הרוחצים. כמו כן, ההצעה מבקשת לקבוע שראש רשות יוכל להכריז על שני חופים נפרדים שיפעלו במקביל, אחד לגברים ואחד לנשים.

יצחק פינדרוס חוף נפרד איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד