י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחלוקת סביב הסנקציות

תוך שעה: הסתיים הסבב הראשון של שיחות הגרעין בווינה

בסיום סבב ראשון של שיחות מו"מ בווינה, הודיעו אנשי צוות המשא ומתן הבכיר של איראן, כי הם מתעקשים שטהרן רצינית במשא ומתן, והדגישו שאיראן ממשיכה בשיחות על סמך עמדותיה הקודמות. הפגישה הראשונה הסתיימה תוך שעה

תוך שעה: הסתיים הסבב הראשון של שיחות הגרעין בווינה
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

הסבב הראשון של שיחות הגרעין של איראן הסתיים היום (חמישי) בווינה, ובטהרן טוענים כי הם חזרה למשא ומתן עם אותן עמדות שהיו בעבר.

אנשי צוות המשא ומתן הבכיר של איראן בשיחות הגרעין הודיעו, כי הם מתעקשים שטהרן רצינית במשא ומתן, והדגישו שאיראן ממשיכה בשיחות על סמך עמדותיה הקודמות.

הפגישה הסתיימה תוך שעה אחת בלבד, מה שיכול להיות סימן לכך שזה יותר פורמלי ולא התקיים באמת דיון אמיתי. "איראן הדגישה שהיא ממשיכה ברצינות את השיחות בהתבסס על עמדתה הקודמת", אמר ראש הצוות עלי באגרי לכתבים לאחר חידוש השיחות בווינה. "איראן רצינית להגיע להסכם אם הקרקע תהיה סלולה, עובדה שכל הצדדים רוצים שהשיחות יימשכו מראה שכל הצדדים רוצים לצמצם את הפערים", הוסיף.

ארצות הברית ושלוש בעלות בריתה האירופיות, בריטניה, צרפת וגוגרמניה נרתעו מעמדותיה של איראן, ואמרו כי טהראן נסוגה בהסכמים שנעשו מוקדם יותר השנה בשישה סבבי שיחות.

נקודת מחלוקת אחת היא דרישת איראן להסרת הסנקציות של ארה"ב, לבין חזרתה של איראן להתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין מ-2015, זה היה נושא חשוב למשא ומתן בששת סבבי השיחות הראשונים מאפריל עד יוני. עם זאת, איראן דורשת כעת מארה"ב להסיר את כל הסנקציות שלאחר 2018 בבת אחת, לפני שהיא תסכים לבטל צעדים גרעיניים מסלימים שהיא נוקטת מאז 2019.

איראן הגרעין האיראני הסכם הגרעין וינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד